Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Předmět Strategie a techniky učení (KSK / STGU)

Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu KSK / STGU - Strategie a techniky učení, Fakulta tělesné kultury, Univerzita Palackého v Olomouci (UP).

Top 10 materiálů tohoto předmětu

Materiály tohoto předmětu

Materiál Typ Datum Počet stažení

Další informace

Obsah

1. Schopnost učit se, lidský mozek a struktura mozku, faktory působící při učeníJak se učím - preferovaný paměťový a učební typFáze učení - opakování, procesTechniky učení2. Faktor inteligence, faktor pamětiInteligence - druhyMechanismy zapamatováníPaměť - typy paměti - pohybová, vizuální, sluchováPaměť - zapamatování - zapomínáníPaměťové techniky3. Strategie a techniky učení - proces učeníStrategie zapisování přednášky - Mind MapVytváření mentálních map - zkouška, přednáškaTechniky efektivního čtení - rychlého čteníVnímání - jaký jsem typ - audit, smysly, zapamatováníKoncentrace při čtení x relaxace4. Strategie přípravy na zkouškyČasový rozvrh přípravyOpakování5. Faktor fyzické svěžesti - psychohygienaNávyky, spánek, rytmy, přestávky, regenerace a přestávky v učení, pohybMá energie, koncentrace, zdravá výživa podporující činnost mozku6. Relaxační techniky - relaxace7. Časový management - Faktor organizace času - hospodaření s časem

Získané způsobilosti

" Seznámení s podstatou učení a přípravou na zvládání zátěžových situací, jakými jsou bezesporu na VŠ zkoušky, písemné testy a jiné formy sloužící k ověření nově získaných znalostí, případně dovedností." Základní orientace v pojetí duševní hygieny." Schopnost přemýšlet a učit se - znamená, že je jednotlivec připraven rozvíjet svou způsobilost k učení, zná svůj přístup k učení a vzhledem k mezerám ve vlastních vědomostech jej dále rozvíjí. Rozlišuje mezi důležitým a nedůležitým, může tedy spojovat nové vědomosti s tím, co už zná, takže v budoucnu bude také schopen je smysluplně aplikovat i na nové věcné obsahy.

Literatura

Gardner, H. Dimenze myšlení : teorie ozmanitých inteligencí. Praha: Portál, 1999. ISBN 80-7178-279-3.Vašina, L. Jak si zlepšit paměť. Praha: Computer Press., 2002. Belz, H., Siegrist, M. Klíčové kompetence a jejich rozvíjení. Praha: Portál, 2001. ISBN 80-7178-479-6.Gagné, R. M. Podmínky učení. Praha: SPN., 1975. Míček, L. Sebevýchova a duševní zdraví. 5. dopl. vyd. Praha: SPN, 1988.

Požadavky

" Aktivní účast na semináři 80%" Seminární vystoupení