Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Předmět Přehled speciální pedagogiky (HUM / KNA11)

Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu HUM / KNA11 - Přehled speciální pedagogiky, Fakulta zdravotnických věd, Univerzita Palackého v Olomouci (UP).

Top 10 materiálů tohoto předmětu

Materiály tohoto předmětu

Materiál Typ Datum Počet stažení

Další informace

Obsah

Základní orientace v edukačních strategiích.Senzorická postiženíPoruchy hybnostiMentální retardaceSpecifické poruchy učení.Poruchy chování.Kombinované vady.

Získané způsobilosti

Základní orientace v edukačních strategiích uplatnitelných v rámci speciální pedagogiky

Literatura

Gilberg, Ch., & Peeters, T. Autismus - zdravotní a výchovné aspekty. Vyd. 3. Praha: Portál, 2008. ISBN 978-80-7367-498-4.Přinosilová, D. Diagnostika ve speciální pedagogice. Brno: Paido, 2007. Pipeková, a kol. Kapitoly ze speciální pedagogiky. Brno: Paido, 2006. ISBN 80-7315-120-0.POTMĚŠIL, M. in LUDÍKOVÁ L. a kol. Kombinované vady. Olomouc:Vydavatelství UP, 2005. ISBN 80-244-1154-7.BENDOVÁ, P., JEŘÁBKOVÁ, K., RŮŽIČKOVÁ, V. Kompenzační pomůcky pro osoby se specifickými potřebami. Olomouc: Univerzita Palackého, 2006. ISBN 80-244-1436-8.Švarcová, I. Mentální retardace. Praha: Portál, 2006. ISBN 80-7367-060-7.Reifová, S. Nesoustředěné a neklidné dítě ve škole. 3. vyd. Praha: Portál, 2007. ISBN 978-80-7367-257-7.Monatová, L. Pojetí speciální pedagogiky z vývojového hlediska. Brno: Paido, 1998. Thorová, K. Poruchy autistického spektra. Praha:Portál, 2006. Vágnerová M. Psychologie handicapu. Praha Karolinum, 2004. ISBN 80-7184-929-4.VÁGNEROVÁ, M. Psychopatologie pro pomáhající profese. Praha: Portál, 2000. ISBN 80-7178-496-6.VALENTA, M., MÜLLER, O. a kol. Psychopedie. Praha, Parta, 2009. MATĚJČEK, Z, VÁGNEROVÁ, M. et al. Sociální aspekty dyslexie. Praha: Karolinum, 2006. SLOWÍK, J. Speciální pedagogika. Praha: Grada, 2007. ISBN 978-80-247-1733-3.LUDÍKOVÁ, L. RENOTIÉROVÁ, M. Speciální pedagogika. Olomouc: UP, 2006. ISBN 80-244-1475-9.FISCHER, J., ŠKODA, J. Speciální pedagogika: edukace a rozvoj osob se somatickým, psychickým a ociálním znevýhodněním. Praha: Triton, 2008. ISBN 978-80-7387-014-0.Lechta, V. Symptomatické poruchy řeči. Praha: Portál, 2002. ISBN 80-7178-572-5.Müller, O. Terapie ve speciální pedagogice. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci, 2005. Jankovský, J. Ucelená rehabilitace dětí s tělesným a kombinovaným postižením. Praha: Triton, 2006. ISBN 80-7254-730-5.Vyhláška č. 505/2006 Sb., kterou se provádějí některá ustanovení zákona o sociálních službách. (v aktuálním a platném vydání). Vyhláška č. 72/2005 Sb., o poskytování poradenských služeb ve školách a školských poradenských zařízeních. (v aktuálním a platném vydání). Vyhláška č. 73/2005 Sb., o vzdělávání dětí, žáků a studentů se speciálními vzdělávacími potřebami a dětí, žáků a studentů mimořádně nadaných. (v aktuálním a platném vydání). Jesenský, J. Základy komprehenzivní speciální pedagogiky. Hradec Králové, 2000. Novosad, L.:. Základy speciálního poradenství. Praha: Portál, 2000. Zákon č. 108/2006 Sb., o sociálních službách. (v aktuálním a platném vydání). Zákon č. 561/2004 Sb. o předškolním, základním, středním, vyšším odborném a jiném vzdělávání (školský zákon). (v aktuálním a platném vydání).

Požadavky

Absolvování seminářů a cvičení (90% účast). Ověření získaných znalostí a vědomostí.

Garant

Mgr. Šárka Vévodová, Ph.D.