Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Předmět Edukace v práci porodní asistentky (HUM / PAB22)

Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu HUM / PAB22 - Edukace v práci porodní asistentky, Fakulta zdravotnických věd, Univerzita Palackého v Olomouci (UP).

Top 10 materiálů tohoto předmětu

Materiály tohoto předmětu

Materiál Typ Datum Počet stažení

Další informace

Obsah

Podpora zdraví jako edukační pole - podmínky a projevy žádoucího vztahu ke zdraví. Kognitivní, efektivní a psyhomotorické cíle edukace. Porodní asistentka v rolích edukátora, lídra, advokáta, vůdce, výzkumníka. Formy a metody edukace vzhledem ke kultuře a subkultuře klientek. Metody a techniky edukace - audio, video, verbální, motorické vzhledem ke stylům učení klientek. Projektování a jeho algoritmus. Řízení ante a post factum - etapy. Ekomapa edukace. Projekty pro cílové uživatelské skupiny (determinované a nedeterminované). Edukace, autoedukace, reedukace. Primární, sekundární a terciální prevence. Projekty pro kooperaci s institucemi s primární edukační funkcí - rodina, škola. Projekty pro kooperaci zdravotnických institucí s klientelou. Zadání projektu. Projekty pro masmedia. Zaměření na ženu v těhotenství, při porodu, po porodu, na novorozence, rodiče a na ženu s gynekologickým onemocněním.

Získané způsobilosti

Na základě rekognoskace potřeb klientů navrhne různé možnosti edukace. Vytvoří scénář edukačního projektu pro zvolenou cílovou skupinu klientů, v němž předvede znalosti teorie a praxe edukace. Zpracuje komplexně edukační projekt a odevzdá v elektronické a tištěné formě.

Literatura

Tomanová, D. Dovednost projektovat program pro determinovanou uživatelskou skupinu. In Pedaagogická orientace, 1999, č. 3, s. 69-78. 1999. ISBN 1211-4669.Průcha, J. Moderní pedagogika. Praha: Portál., 1997. ISBN 80-7178-170-3.Průcha, J., Janík, T., & Rabušicová, M. Pedagogická encyklopedie. Praha: Portál, 2009. ISBN 978-80-7367-546-2.VALIŠOVÁ, A., KASÍKOVÁ, H. Pedagogika pro učitele. Praha : Grada, 2008. ISBN 978-80-247-1734-0.Vágnerová. Psychologie pro pomáhající profese. Praha, 2004. Křivohlavý, J. Psychologie zdraví. Praha - Grada, 2009. ISBN 978-80-7367-568-4.Fifková, H. Sexuální výchova-vybraná témata. Praha: MŠMT, 2009. Úlehla, I. Umění pomáhat. Písek: Renesance, 1996. Jarošová, D. Úvod do komunitního ošetřovatelství. Praha: Grada Publishing, 2007. PLAMÍNEK, J. Vzdělávání dospělých: průvodce pro lektory, účastníky a zadavatele. Praha: Grada Publishing, 2010. ISBN 978-80-247-3235-0. Juřeníková, P. Zásady edukace v ošetřovatelské praxi. Praha: Grada Publishing, 2010. ISBN 978-80-247-2171-2.

Požadavky

Zpracovat komplexně edukační projekt a odevzdat v elektronické a tištěné formě. Obhájit projekt při veřejné prezentaci.tudent je povinen absolvovat 100% cvičení a 70% seminářů.

Garant

PhDr. Danuška Tomanová, CSc.

Vyučující

Mgr. Radka Kozáková