Předmět Výzkum a statistika v por. asistenci (HUM / PAK26)
Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu HUM / PAK26 - Výzkum a statistika v por. asistenci, Fakulta zdravotnických věd, Univerzita Palackého v Olomouci (UP).
Top 10 materiálů tohoto předmětu
Materiály tohoto předmětu
Materiál | Typ | Datum | Počet stažení |
---|
Další informace
Obsah
Základní přístupy vědeckého zkoumání. Fáze vědeckého výzkumu. Kritéria vědeckosti. Etické principy, publikační etika. Typy dat, práce s daty. Design výzkumu. Metodologie, metodika, volba metod, technik - jejich vymezenía aplikace ve výzkumu v porodní asistenci. Struktura vědeckého abstraktu a článku - tvorba teoretických východisek / teoretického rámce. Validita, reliabilita, praktičnost měření. Analýza výsledků, jejich interpretace. Grantové soutěžea výzvy - tvorba projektové / grantové přihlášky.
Získané způsobilosti
Student bude chápat smysl a účel vědeckého přístupu, využitelnost v praxi porodní asistence. Student dokáže připravit adekvátní design vlastního autorského výzkumu dle základního paradigmatu vědeckého postupu, statistického usuzování, zvládne základní techniky a metody pro sběr i analýzu dat a dokáže je využít v přípravné fázi podání projektové / grantové přihlášky.
Literatura
Bártlová, S., Hnilicová, H. Vybrané metódy a techniky výzkumu. Zjišťování spokojenosti pacientů. Brno: IDVPZ, 2000. STRAUSS, A.; CORBINOVÁ, J. Základy kvalitativního výzkumu : postupy a techniky metody zakotvené teorie . Boskovice, 1999. Meško, D., Katuščák, D., Findra, J. a kol. Akademická příručka. Osveta Martin, 2006. ISBN 80-8063-219-7.Fawcett, J. Analysis and Evaluation of Contemporary Nursing Knowledge, Nursing Models and Theories. Philadelphia: F. A. Davis Company, 2000. Greenhalgh, T. Jak pracovat s vědeckou publikací - základy medicíny založené na důkazu. Praha: GRADA, 2003. Disman, M. Jak se vyrábí sociologická znalost. Praha, 1996. Miovský, M. Kvalitativní přístup a metody v psychologickém výzkumu. Praha: Grada Publishing, 2006. ISBN 80-247-1362-4.Hendl, J. Kvalitativní výzkum: základní teorie, metody a aplikace. Praha: Portál, 2012. ISBN 978-80-262-0219-6.Munzarová, M. Lékařský výzkum a etika. Praha: Grada Publishing, 2005. ISBN 80-247-0924-4.Chráska, M. Metody pedagogického výzkumu : Základy kvantitativního výzkumu. Praha, 2007. ISBN 978-80-247-1369-4.Polit, D.F., Beck, C.T. Nursing research: Principles and Methods. 2003. Žiaková, K. a kol. Ošetrovateĺstvo - teória a vedecký výskum. Martin: Vydavateĺstvo Osvata, 2003. ISBN 80-8063-131-X.Ivanová, K., Juríčková, L. Písemné práce na vysokých školách se zdravotnickým zaměřením. Olomouc: Univerzita Palackého, 2005. ISBN 80-244-0992-5.Gillis, A., Winston, J. Research for Nurses. Methods and Interperation. Philadelphia, 2002. DENZIN, N.K.; LINCOLN, Y.S.:. The SAGE Handbook of Qualitative Research. London: SAGE Publications, 2011. Punch, F. K. Úspěšný návrh výzkumu. Praha, 2009. ISBN 978-80-7367-468-7.Ferjenčík, J. Úvod do metodologie psychologického výzkumu. Praha, 2000. ISBN 80-7178-367-6.Farkašová, D. a kol. Výskum v ošetrovateľstve. Martin: Osveta, 2002. ISBN 80-8063-111-5.Boledovičová, M., Matulay, S. Výskum v ošetrovateľstve. Nitra, 2007. Bártlová, S., Sadílek, P., Tóthová, V. Výzkum a ošetřovatelství. Brno: NCONZO, 2005. Pelikán, J. Základy empirického výzkumu pedagogických jevů. Praha: Karolinum, 2011. ISBN 978-80-246-1916-3.Skutil, M.a kol. Základy pedagogicko-psychologického výzkumu pro studenty učitelství. Praha: Portál. 2011. Kerlinger, F. N., Chmelař, V., & Smékal, V. Základy výzkumu chování: pedagogický a psychologický výzkum. Praha: Academia, 1972.
Požadavky
Studenti absolvují docházku v minim. 80 %. Součástí zápočtu z předmětu je vypracování, zaslání a následná obhajoba (u zkoušky) designu vlastního autorského výzkumu dle témat zadaných vyučujícím, příp. dle vlastní volby a opodstatnění studentky.
Garant
Mgr. Jiří Vévoda, Ph.D.
Vyučující
Mgr. Jiří Vévoda, Ph.D.Mgr. Jiří Vévoda, Ph.D.