Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Předmět Výzkum a statistika v por. asistenci (HUM / PAK26)

Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu HUM / PAK26 - Výzkum a statistika v por. asistenci, Fakulta zdravotnických věd, Univerzita Palackého v Olomouci (UP).

Top 10 materiálů tohoto předmětu

Materiály tohoto předmětu

Materiál Typ Datum Počet stažení

Další informace

Obsah

Základní přístupy vědeckého zkoumání. Fáze vědeckého výzkumu. Kritéria vědeckosti. Etické principy, publikační etika. Typy dat, práce s daty. Design výzkumu. Metodologie, metodika, volba metod, technik - jejich vymezenía aplikace ve výzkumu v porodní asistenci. Struktura vědeckého abstraktu a článku - tvorba teoretických východisek / teoretického rámce. Validita, reliabilita, praktičnost měření. Analýza výsledků, jejich interpretace. Grantové soutěžea výzvy - tvorba projektové / grantové přihlášky.

Získané způsobilosti

Student bude chápat smysl a účel vědeckého přístupu, využitelnost v praxi porodní asistence. Student dokáže připravit adekvátní design vlastního autorského výzkumu dle základního paradigmatu vědeckého postupu, statistického usuzování, zvládne základní techniky a metody pro sběr i analýzu dat a dokáže je využít v přípravné fázi podání projektové / grantové přihlášky.

Literatura

Bártlová, S., Hnilicová, H. Vybrané metódy a techniky výzkumu. Zjišťování spokojenosti pacientů. Brno: IDVPZ, 2000. STRAUSS, A.; CORBINOVÁ, J. Základy kvalitativního výzkumu : postupy a techniky metody zakotvené teorie . Boskovice, 1999. Meško, D., Katuščák, D., Findra, J. a kol. Akademická příručka. Osveta Martin, 2006. ISBN 80-8063-219-7.Fawcett, J. Analysis and Evaluation of Contemporary Nursing Knowledge, Nursing Models and Theories. Philadelphia: F. A. Davis Company, 2000. Greenhalgh, T. Jak pracovat s vědeckou publikací - základy medicíny založené na důkazu. Praha: GRADA, 2003. Disman, M. Jak se vyrábí sociologická znalost. Praha, 1996. Miovský, M. Kvalitativní přístup a metody v psychologickém výzkumu. Praha: Grada Publishing, 2006. ISBN 80-247-1362-4.Hendl, J. Kvalitativní výzkum: základní teorie, metody a aplikace. Praha: Portál, 2012. ISBN 978-80-262-0219-6.Munzarová, M. Lékařský výzkum a etika. Praha: Grada Publishing, 2005. ISBN 80-247-0924-4.Chráska, M. Metody pedagogického výzkumu : Základy kvantitativního výzkumu. Praha, 2007. ISBN 978-80-247-1369-4.Polit, D.F., Beck, C.T. Nursing research: Principles and Methods. 2003. Žiaková, K. a kol. Ošetrovateĺstvo - teória a vedecký výskum. Martin: Vydavateĺstvo Osvata, 2003. ISBN 80-8063-131-X.Ivanová, K., Juríčková, L. Písemné práce na vysokých školách se zdravotnickým zaměřením. Olomouc: Univerzita Palackého, 2005. ISBN 80-244-0992-5.Gillis, A., Winston, J. Research for Nurses. Methods and Interperation. Philadelphia, 2002. DENZIN, N.K.; LINCOLN, Y.S.:. The SAGE Handbook of Qualitative Research. London: SAGE Publications, 2011. Punch, F. K. Úspěšný návrh výzkumu. Praha, 2009. ISBN 978-80-7367-468-7.Ferjenčík, J. Úvod do metodologie psychologického výzkumu. Praha, 2000. ISBN 80-7178-367-6.Farkašová, D. a kol. Výskum v ošetrovateľstve. Martin: Osveta, 2002. ISBN 80-8063-111-5.Boledovičová, M., Matulay, S. Výskum v ošetrovateľstve. Nitra, 2007. Bártlová, S., Sadílek, P., Tóthová, V. Výzkum a ošetřovatelství. Brno: NCONZO, 2005. Pelikán, J. Základy empirického výzkumu pedagogických jevů. Praha: Karolinum, 2011. ISBN 978-80-246-1916-3.Skutil, M.a kol. Základy pedagogicko-psychologického výzkumu pro studenty učitelství. Praha: Portál. 2011. Kerlinger, F. N., Chmelař, V., & Smékal, V. Základy výzkumu chování: pedagogický a psychologický výzkum. Praha: Academia, 1972.

Požadavky

Studenti absolvují docházku v minim. 80 %. Součástí zápočtu z předmětu je vypracování, zaslání a následná obhajoba (u zkoušky) designu vlastního autorského výzkumu dle témat zadaných vyučujícím, příp. dle vlastní volby a opodstatnění studentky.

Garant

Mgr. Jiří Vévoda, Ph.D.

Vyučující

Mgr. Jiří Vévoda, Ph.D.Mgr. Jiří Vévoda, Ph.D.