Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Předmět Edukace v práci porodní asistentky (HUM / PKB75)

Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu HUM / PKB75 - Edukace v práci porodní asistentky, Fakulta zdravotnických věd, Univerzita Palackého v Olomouci (UP).

Top 10 materiálů tohoto předmětu

Materiály tohoto předmětu

Materiál Typ Datum Počet stažení

Další informace

Obsah

Podpora zdraví jako edukační pole - podmínky a projevy žádoucího vztahu ke zdraví. Kognitivní, efektivní a psyhomotorické cíle edukace. Porodní asistentka v rolích edukátora, lídra, advokáta, vůdce, výzkumníka. Formy a metody edukace vzhledem ke kultuře a subkultuře klientek. Metody a techniky edukace - audio, video, verbální, motorické vzhledem ke stylům učení klientek. Projektování a jeho algoritmus. Řízení ante a post factum - etapy. Ekomapa edukace. Projekty pro cílové uživatelské skupiny (determinované a nedeterminované). Edukace, autoedukace, reedukace. Primární, sekundární a terciální prevence. Projekty pro kooperaci s institucemi s primární edukační funkcí - rodina, škola. Projekty pro kooperaci zdravotnických institucí s klientelou. Zadání projektu. Projekty pro masmedia. Zaměření na ženu v těhotenství, při porodu, po porodu, na novorozence, rodiče a na ženu s gynekologickým onemocněním.

Získané způsobilosti

Na základě rekognoskace potřeb klientů navrhne různé možnosti edukace. Vytvoří scénář edukačního projektu pro zvolenou cílovou skupinu klientů, v němž předvede znalosti teorie a praxe edukace. Zpracuje komplexně edukační projekt a odevzdá v elektronické a tištěné formě.

Literatura

Kudlová, P., Tomanová, D. Didaktická vybavenost edukační lekce. In Sborník Trendy v ošetřovatelství III, s. 93-102. Ostrava: Ostravská univerzita, 2004. ISBN 80-7042-351-X.Kudlová, P., Tomanová, D. Strukturní elementy edukace. In Ošetřovatelství - perspektivní věda i umění. (CD ROM), Sborník z mezinárodní konference Multikulturní ošetřovatelství. Září 2004, s. 182-193. ISBN 80-247-1156-7.KALHOUS, Z., OBST, O. et al. Didaktika sekundárního vzdělávání. Olomouc, 2006. Tomanová, D. Dovednost projektovat program pro determinovanou uživatelskou skupinu. In Pedaagogická orientace, 1999, č. 3, s. 69-78. 1999. ISBN 1211-4669.Ivanová, K., Špirudová, L., Kutnohorská, J. Multikulturní ošetřovatelství I. Praha: Grada, 2005. ISBN 80-247-1212-1.Průcha, J. Proměny vzdělávání v mezinárodním kontextu. Praha: UK, 1992. ISBN 80-7066-546-7.Vágnerová, M. Psychologie pro pomáhající profese. 2004. Kalhous, Z., Obst, O. Školní didaktika. Praha, Portál, 2002. Úlehla I. Umění pomáhat. Praha:SLON, 2005. ISBN 978-80-86429-36-6.

Požadavky

Zpracovat komplexně edukační projekt a odevzdat v elektronické a tištěné formě. Obhájit projekt při veřejné prezentaci.

Garant

PhDr. Danuška Tomanová, CSc.

Vyučující

PhDr. Danuška Tomanová, CSc.