Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Předmět Základy edukační činnosti 2 (HUM / ZED2)

Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu HUM / ZED2 - Základy edukační činnosti 2, Fakulta zdravotnických věd, Univerzita Palackého v Olomouci (UP).

Top 10 materiálů tohoto předmětu

Materiály tohoto předmětu

Materiál Typ Datum Počet stažení

Další informace

Obsah

Semináře:Příprava edukačních projektů - informační a vzdělávací centrum FZV UP. Formální požadavky na úpravu projektů.Práce se studentskými projekty v informačním centru. E-learningové možnosti edukace odborníků v praxi optometrie.Příprava e-learningových opor ke studiu OPTOMETRIE. Zásady didaktického zpracování odborných textů. Práce s textem.Tvorba e-learningových opor pro samostudium při přípravě na cvičení ve vybraných studijních předmětech.Oponentura projektů a e-learningových opor. Metody vyhodnocování efektivity a kvality edukačních intervencí.Elektronická knihovna, uvedení na portál FZV a portál PřF UP.Veřejné prezentace.Cvičení:Dotváření edukačního projektu pro laiky. Vnitřní prezentace a oponentura. Korektura textů jednotlivých projektů.Volba textu k samostudiu v přípravě na cvičení v předmětech oboru Optometrie.Technické zpracování projektů - elearningu.Externí oponentury jednotlivých projektů- elearningu.Zpracování úloh pro samostudium. Příklady kontrolních cvičení.Příprava veřejných obhajob, spolupráce s odbornými konzultanty.Veřejná prezentace a obhajoba - oponentury jednotlivých projektů a e-learningových opor.

Získané způsobilosti

Student je schopen aplikovat znalosti andragogiky vytvořením studijní opory pro dálkové vzdělávání optometristů. Student je schopen vytvořit e-learningový studijní text.

Literatura

Kudlová, P., Tomanová, D. Didaktická vybavenost edukační lekce. In Sborník Trendy v ošetřovatelství III, s. 93-102. Ostrava: Ostravská univerzita, 2004. ISBN 80-7042-351-X.Kudlová, P., Tomanová, D. Strukturní elementy edukace. In Ošetřovatelství - perspektivní věda i umění. (CD ROM), Sborník z mezinárodní konference Multikulturní ošetřovatelství. Září 2004, s. 182-193. ISBN 80-247-1156-7.Rohlíková, L., Vejvodová, J. Vyučovací metody na vysoké škole. Praha:Grada Publishing, 2012. další informační zdroje dle zaměření projektu. MUŽÍK, J. Didaktika profesního vzdělávání dospělých. Praha: Fraus, 2005. ISBN 80-7238-220-9. Tomanová, D. Dovednost projektovat program pro determinovanou uživatelskou skupinu. In Pedaagogická orientace, 1999, č. 3, s. 69-78. 1999. ISBN 1211-4669.BEDNAŘÍKOVÁ, I. Jak psát "distančně". Olomouc, 2007. ISBN 978-80-244-1681-6.Špirudová, L., Tomanová, D., Kudlová, P., Halmo, R. Multikulturní ošetřovatelství II. Praha: Grada, 2006. ISBN 80- 247-1213-X.Průcha, J. Proměny vzdělávání v mezinárodním kontextu. Praha: UK, 1992. ISBN 80-7066-546-7.VÁGNEROVÁ, M. Psychopatologie pro pomáhající profese. Praha: Portál, 2000. ISBN 80-7178-496-6.Kalhous, Z., Obst, O. Školní didaktika. Praha: Portál, 2002. ISBN 80-7178-253-X.Úlehla, I. Umění pomáhat. Praha: SLON, 1999. ISBN 80-85850-69-9.Juřeníková, P. Zásady edukace v ošetřovatelské praxi. Praha: Grada Publishing, 2010. ISBN 978-80-247-2171-2.

Požadavky

Veřejné obhájení edukačního projektu, odevzdání jeho dokumentace

Garant

PhDr. Danuška Tomanová, CSc.

Vyučující

PhDr. Danuška Tomanová, CSc.