Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Předmět Management edukace ve zdravotnictví (OSE / MA291)

Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu OSE / MA291 - Management edukace ve zdravotnictví, Fakulta zdravotnických věd, Univerzita Palackého v Olomouci (UP).

Top 10 materiálů tohoto předmětu

Materiály tohoto předmětu

Materiál Typ Datum Počet stažení

Další informace

Obsah

Profesní příprava a vzdělávání manažerů. Vzdělávání ve zdravotnictví. Vzdělávání nezdravotnických pracovníků, zdravotnických pracovníků, získávání specializací. Právní zázemí. Učící se organizace. Zdravotník - lektor, edukátor. Edukační kompetence a role zdravotnických pracovníků. Algoritmus projektování edukačního programu pro uživatelskou skupinu.Studijní disciplína učí projektovat edukační programy na profesionální úrovni s využitím pedagogických principů a metod.Klade důraz na schopnost studenta vytvořit projekt vzdělání. Pro tuto činnost vysvětluje a demonstruje nezbytně důležité základní pedagogické, komunikativní a organizační vědomosti a dovednosti. Seznamuje studenty s nástroji nutnými k posouzení efektivity edukačního procesu a k provedení srovnávací analýzy edukačních programů v ČR a zahraničí.

Získané způsobilosti

Studenti budou umět připravit - realizovat - evaluovat cílené edukační projekty.

Literatura

Škrla, P., Škrlová, M. Kreativní ošetřovatelský management. Praha: Advent-Orion, 2003. ISBN 80-7172-841-1.Mužík J. Management ve vzdělávání dospělých. Praha: Eurolex Bohemia, 2000. ISBN 80-86432-00-9.Gladkij, I. a kol. Management ve zdravotnictví. Brno - Computer Press, 2003. ISBN 80-7226-996-8.Bastl P., Švec V. Zdravotník lektorem. IDVPZ Brno, 1997. ISBN 80-7013-251-5.Bureš, V. Znalostní management a proces jeho zavádění. Praha:Grada Publishing, 2007. Meško, D., Katuščák, D. a kol. Akademická príručka. Martin : Osveta, 2004. ISBN 80-8063-150-6.Bakešová, M., Koudelka, F., Křešťan, V. Celoživotní vzdělávání dosplěých a distanční formy studia. Praha: Ivo Ulrych, 2003. Kudlová, P., Tomanová, D. Didaktická vybavenost edukační lekce. In Sborník Trendy v ošetřovatelství III, s. 93-102. Ostrava: Ostravská univerzita, 2004. ISBN 80-7042-351-X.Tomanová, D. Dovednost projektovat program pro determinovanou uživatelskou skupinu. In Pedaagogická orientace, 1999, č. 3, s. 69-78. 1999. ISBN 1211-4669.Šigut, Z. Firemní kultura a lidské zdroje. Praha 2004. Beneš, M. Lidský kapitál a vzdělávací marketing v andragogickém pohledu. Tepper, B. B. Manažerské znalosti a dovednosti. Praha: Grada Publishing, 1996. Thiel E. Mluvíme tělem. Knižní klub, Praha, 1997. Hoppe, S., Hoppe, H., Krabel, J. Sociálně psychologické hry pro dospívající. Praha: Portál, 2001. Strategické dokumenty pro všeobecné sestry a porodní asistentky 1. Praha: MZČR, 2000. ISBN 80-85047-20-9.Strategické dokumenty pro všeobecné sestry a porodní asistentky 2. Praha: MZČR, 2002. ISBN 80-85047-21-7.Kudlová, P., Tomanová, D. Strukturní elementy edukace. In Ošetřovatelství - perspektivní věda i umění. (CD ROM), Sborník z mezinárodní konference Multikulturní ošetřovatelství. Září 2004, s. 182-193. ISBN 80-247-1156-7.PRŮCHA, J. Učebnice: Teorie a analýzy edukačního média. Brno, 1998. ISBN 80-85931-49-4.Hunterová M. a kol. Účinné vyučování v kostce. Praha Portál, 1999. ISBN 80-7178-220-3.Harvey Cristine. Umění motivovat - cesta k úspěchu. Praha Informatorium, 1994.

Požadavky

Absolvování seminářů, vypracování a obhájení seminární práce.

Garant

PhDr. Lenka Machálková, Ph.D.