Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Předmět Manažerská praxe III. (OSE / ORK24)

Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu OSE / ORK24 - Manažerská praxe III., Fakulta zdravotnických věd, Univerzita Palackého v Olomouci (UP).

Top 10 materiálů tohoto předmětu

Materiály tohoto předmětu

Materiál Typ Datum Počet stažení

Další informace

Obsah

Oddělení personální a provozní a mzdová účtárna (1 týden)Personální oddělení:Postup při hledání pracovníků (způsoby kontaktu a komunikace)Spolupráce s Úřadem prácePodpora vytváření nových pracovních místVznik pracovního poměru (doba určitá a neurčitá, vztah k absolventům); zkušební dobaDruhy pracovních smluv (ekonomicko-právní nuance)Zaměstnávání osob se změněnou pracovní schopnostíZákladní náležitosti pracovní smlouvyPovinnosti zaměstnavatelů a zaměstnanců před nástupem do práceZaložení personální agendyVedení personální agendy každého zaměstnance (včetně archivace osobních údajů)Zásady mlčenlivosti - Zákon č. 101/2001 o ochraně osobních údajůZměny personáliíSledování kariérního a kvalifikačního růstuPlatový výměr a jeho změnyPéče o zaměstnance (interní a externí), sociální fondyFunkce odborůBezpečnost a ochrana zdravíŘízení pojistné události, řešení stížností, řešení konfliktůNároky a výhody zaměstnanců, zvláštní povinnosti vybraných profesíPřeložení zaměstnanců na jinou funkci, jinou práci, jiné pracovištěSlužební cesty, specifické zvláštnosti u vybraných kategoriíOdpovědnost za škodu (oboustranná), včetně nemocí z povoláníVyřizování starobního a ostatních druhů důchodůZaměstnávání důchodcůSkončení pracovního poměruNeplatné skončení pracovního poměru (povinnosti zaměstnavatele), řešení kolizní situaceTechnické a administrativní prostředky k provádění personální činnosti, běžný výkon personalistyProvozní a mzdová účtárna:Postavení a funkce účtáren v informační soustavěInterní členění účtáren (důvody, charakteristika činností)Organizační schéma účtáren interní i externí v rámci ekonomického útvarua)Provozní účtárna:Účetní doklady:-náležitosti účetních dokladů, způsoby jejich evidence, číslování, zakládání, archivace,-opravy účetních dokladů účetní a neúčetní, archivace, lokalizace archivů,-technické nosiče dokladů.Účetní záznamy:-popis vedení účetních knih, počítačové zpracování (druh softwaru),-možnosti oprav účetních záznamů, kontrola účetních záznamů, odpovědnost,-otevírání a uzavírání účetních knih, účetní závěrka měsíční a roční, jejich specifika, závěrkové operaceÚčetní výkazy:-druhy účetních výkazů, jejich funkce, obsah,-termíny a rozdělovník,-kontrola účetních výkazů, návaznost na trestní zákon.Využití účetních výkazů pro rozhodování:-finanční analýza (FA) (v případě počítačového programu název), frekvence FA, využití v ZZ (eventuálně rozdělovník výstupů z FA),b) Mzdová účtárna (MÚ)Případné členění MÚ v závislosti na počtu či struktuře zaměstnancůPoužití softwaru při vedení agendy (název)Důležité právní normy v MÚ (nejméně 5)Formální náležitosti (doklady, základní formuláře)Výplatní a zúčtovací listina, způsoby předáváníMzdový list, obsah a archivace, výkaz sociálního zabezpečeníZpůsob výplaty mezdOddělení kvality:Systém řízení a zvyšování kvality v instituci, interní audityInterní dokumenty managementu kvality ve zdravotnickém zařízeníProces akreditace zařízeníManagement mimořádných událostí, zajištění podmínek bezpečné péče

Získané způsobilosti

Student bude po absolvování schopen:- kriticky vyhodnotit zajištění personální a mzdové agendy v instituce,- posoudit personální politiku a její vliv na ekonomickou efektivnost instituce,- vyhodnotit proces přijímání a propouštění zaměstnanců, odměňování pracovníků, administrace údajů vztahujících se k PAM.- vyhodnotit proces řízení a kontinuálního zvyšování kvality v instituci- přednést návrh zavedení systému hodnocení kvality- vyhodnotit přípravu zdravotnického zařízení k akreditaci- posoudit systém prevence rizik

Literatura

Donnely, J. H., Gibson, J. L., Ivancevich, J. M. Management. Grada publishing, 1997. Handlíř, J. Management. Praha: Computer Press, 1998. ISBN 80-7226- -095-2.Koontz, H., Weihhrich, H. Management. Praha: Victoria Publishing, 1993. ISBN 80-85605-45-7.Gladkij, I. a kol. Management ve zdravotnictví. Brno - Computer Press, 2003. Zlámal, J., Bellová, J. Manažerské účetnictví ve zdravotnictví. Olomouc: VUP, 2010. Bělohlávek, F. Organizační chování. Olomouc: Rubico, 1996. Bedrnová, E., Nový, I. a kol. Psychologie a sociologie řízení. Praha: Management Press , 2004. ISBN 80-7261-064-3.Tureckiová, M. Řízení a rozvoj lidí ve firmách. Grada Publishing, Praha, 2004. ISBN 80-247-0405-6.www stránky ministerstva zdravotnictví. www stránky zdravotnických zařízení. Ivanová, K. Základy etiky a organizační kultury v managementu zdravotnictví. Brno - NCONZO, 2006. ISBN 80-7013-442-9.Obst, O., Hrabovský, M., Ivanová, K., a Kubátová, J. Základy obecného managementu. Olomouc: Univ. Palackého, 2006. ISBN 80-244-1365-5-.Bellová, J., Zlámal, J. Základy účetnictví pro management zdravotnictví. VUP, Olomouc, 2006.

Požadavky

Vypracování zprávy z praxe obsahující kategorie informací: 1. Oddělení personální: Postup při hledání pracovníků (způsoby kontaktu a komunikace, nábor, prevence fluktuace, spolupráce s ÚP)Personální administrativa (pracovní smlouva, vedení personální agendy, platový výměr)Hodnocení zaměstnanců, kariérní růstBezpečnost a ochrana zdravíŘízení pojistné události, řešení stížností, řešení konfliktůSlužební cesty, specifické zvláštnosti u vybraných kategoriíOdpovědnost za škodu (oboustranná), včetně nemocí z povolání2. Provozní a mzdová účtárna:Postavení a funkce účtáren v informační soustavěInterní členění účtáren (důvody, charakteristika činností)Organizační schéma účtáren interní i externí v rámci ekonomického útvaruA) Provozní účtárna:Účetní dokladyÚčetní záznamyÚčetní výkazyVyužití účetních výkazů pro rozhodováníB) Mzdová účtárna (MÚ)Použití softwaru při vedení agendy (název)Důležité právní normy v MÚ (nejméně 5)Formální náležitosti (doklady, základní formuláře)Výplatní a zúčtovací listina, způsoby předáváníMzdový list, obsah a archivace, výkaz sociálního zabezpečení 3. Oddělení kvality:Systém řízení a zvyšování kvality v instituci, interní audityInterní dokumenty managementu kvality ve zdravotnickém zařízeníProces akreditace zařízeníManagement mimořádných událostí, zajištění podmínek bezpečné péčeRozsah zprávy z praxe: 8 - 10 normostran textu mimo příloh.Zprávu z praxe v elektronické podobě zaslat minimálně 7 dnů před termínem zápočtu na adresu: jaroslav.zlamal@upol.cz. Zapsat se na vypsaný termín ve STAGu pro udělení zápočtu (rozbor Zprávy z praxe, sdělení získaných zkušeností - cca 20 - 40minut).

Garant

Mgr. Zdeňka Mikšová, Ph.D.Ing. Jaroslav Zlámal, Ph.D.

Vyučující

Ing. Jaroslav Zlámal, Ph.D.