Předmět Didaktika distančního vzdělávání (ODV / DIV)
Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu ODV / DIV - Didaktika distančního vzdělávání, Univerzita Palackého v Olomouci (UP).
Top 10 materiálů tohoto předmětu
Materiály tohoto předmětu
Materiál | Typ | Datum | Počet stažení |
---|
Další informace
Obsah
Tematické zaměření kurzu:1. Úvod do distančního vzdělávání2. Didaktika distančního vzdělávání3. Hodnocení distančních studijních opor4. Vzdělávací portál EDIS, e-learning a tvorba distančních studijních opor
Získané způsobilosti
Po absolvování kurzu účastníci budou schopni tvořivě využívat všech možností distančního vzdělávání, chápat nutnost didaktických aspektů distančního vzdělávání a umět je tvořivě využít, dle svých potřeb tvořivě využívat všech nástrojů, které jim e-learningové prostředí a vzdělávací portál EDIS poskytne.
Literatura
PODŠKUBKOVÁ, Jaroslava et al. Didaktika distančního vzdělávání v prostředí vysoké školy. ZLÁMALOVÁ, Helena. Distanční vzdělávání a eLearning: učební text pro distanční studium. Praha: Univerzita Jana Amose Komenského, 2008. ISBN 978-80-86723-56-3.KOPECKÝ, Kamil. E-learning (nejen) pro pedagogy. Olomouc: Hanex, 2006. ISBN 80-85783-50-9.POSPÍŠIL, Jiří. Formace tutora v distančním vzdělávání. In Zborník príspevkov z medzinárodnej konferencie - Banská Bystrica 23.-24.11.2006. Banská Bystrica: Fakulta humanitných vied Univerzity Mateja Bela v Banskej Bystrici, 2006. ISBN 80-8083-310-9.BEDNAŘÍKOVÁ, Iveta. Klíčové kompetence tutora v distančním vzdělávání. In Zborník príspevkov z medzinárodnej konferencie - Banská Bystrica 23.-24.11.2006. Banská Bystrica: Fakulta humanitných vied Univerzity Mateja Bela v Banskej Bystrici, 2006. ISBN 80-8083-310-9.SKALKOVÁ, Jarmila. Obecná didaktika: vyučovací proces, učivo a jeho výběr, metody, organizační formy vyučování. Praha: Grada, 2007. ISBN 978-80-247-1821-7.VŠETULOVÁ, Monika et al. Příručka pro tutora. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci, 2007. ISBN 978-80-244-1641-0.KALHOUS, Zdeněk et al. Školní didaktika. Praha: Portál, 2009. ISBN 978-80-7367-571-4.
Požadavky
Účastníci kurzu, tj. autoři distančních studijních opor pro inovované studijní předměty vytvoří do druhého prezenčního setkání kurzu Didaktika distančního vzdělávání koncept svého studijního předmětu a část nástroje distančního vzdělávání (např. vzdělávací objekt, téma, tematický blok) s využitím poznatků z oblasti didaktiky, s nimiž se v při prvním prezenčním setkání kurzu seznámili.Po ukončení kurzu získají účastníci kurzu, tj. autoři distančních studijních opor osvědčení.Vypracování praktických výstupů v rámci výuky.Aktivní práce v rámci kurzu.Účastník je povinen pracovat se studijní oporou k předmětu po jejím zpřístupnění v e-learningovém prostředí EDIS (edis.upol.cz).
Garant
Mgr. Eva Stránská, Ph.D.