Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Předmět Komunikace (ODV / KOM)

Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu ODV / KOM - Komunikace, Univerzita Palackého v Olomouci (UP).

Top 10 materiálů tohoto předmětu

Materiály tohoto předmětu

Materiál Typ Datum Počet stažení

Další informace

Obsah

ČÁST 1 (lektor Bc. Egon Havrlant)1. Úvod do teorie mediální komunikace a public relations (PR jako součást součást ?propagace? v tzv. marketingovém mixu);2. Komunikace s médii (media relations), tiskový mluvčí a jeho role v organizaci/veřejné instituci, zaměstnanec jako ?tiskový mluvčí?;3. Tvorba tiskové zprávy ? jak napsat tiskovou zprávu (teoreticky);4. Tvorba tiskové zprávy ? jak napsat tiskovou zprávu (praktický workshop).ČÁST 2 (lektor Mgr. Pavel Hekela)1. Úvod do rétoriky a jejího (ne)uplatňování dnes, správné jazykové chování ? cesta k úspěchu;2. Rétorika v každodenní praxi (vybrané zásady rétoriky; technika výslovnosti; příprava textu; modulace a frázování);3. Praktický nácvik mluveného přednesu, jeho nahrávka a rozbor.

Získané způsobilosti

Absolvent po ukončení kurzu dokáže rozlišit témata, která budou, nebo nebudou mít očekávanou mediální odezvu, dokáže vytvořit tiskovou zprávu. Porozumí zásadám, které jsou potřebné při práci s hlasem. Dokáže aplikovat zásady pohybu a gesta na jevišti či pódiu, dokáže vystupovat bez zbytečných obav a trémy, a je schopen bez velkých obtíží hovořit "na mikrofon".

Literatura

HŮRKOVÁ, Jiřina. Česká výslovnostní norma. Praha: Scientia, 1995. ISBN 80-85827-93-X.CHALUPA, Radek. Efektivní krizová komunikace: pro všechny manažery a PR specialisty. Praha: Grada, 2012. ISBN 978-80-247-4234-2.MIKULÁŠTÍK, Milan a Barbara KÖPPLOVÁ. Komunikační dovednosti v praxi: pro všechny manažery a PR specialisty. Praha: Grada Publishing, 2010. ISBN 978-80-247-2339-6.BEDNÁŘ, Vojtěch. Krizová komunikace s médii. Praha: Grada, 2012. ISBN 978-80-247-3780-5.JIRÁK, Jan a Barbara KÖPPLOVÁ. Média a společnost: pro všechny manažery a PR specialisty. Praha: Portál, 2007. ISBN 978-80-7367-287-4.SVOBODA, Václav a Barbara KÖPPLOVÁ. Public relations moderně a účinně: pro všechny manažery a PR specialisty. Praha: Grada, 2009. ISBN 978-80-247-2866-7.HIERHOLD, Emil a Barbara KÖPPLOVÁ. Rétorika a prezentace: jak s jistotou prezentovat a působivě přednášet, tipy a triky pro úspěšnou prezentaci, vizuální a verbální techniky, přesvědčovací a argumentační strategie, od flipchartu po PowerPoint. Praha: Grada, 2005. ISBN 80-247-0782-9.KOHOUT, Jaroslav. Rétorika: umění mluvit a jednat s lidmi. Praha: Management Press, 1998. ISBN 80-859-4354-9.NÖLLKE, Claudia. Umění prezentace: jak přesvědčivě, srozumitelně a působivě prezentovat. Praha: Grada, 2004. ISBN 80-247-9057-2.DEVITO, Joseph A a Barbara KÖPPLOVÁ. Základy mezilidské komunikace. Praha: Grada, 2008. ISBN 978-80-247-2018-0.

Požadavky

Účast alespoň na 2/3 výukových hodin.Vypracování písemných výstupů v rámci praktické části výuky (workshopu).Aktivní práce v rámci druhé části kurzu Komunikace.Účastník je povinen pracovat se studijní oporou k předmětu po jejím zpřístupnění v e-learningovém prostředí EDIS (edis.upol.cz).

Garant

Bc. Egon HavrlantMgr. Pavel Hekela

Vyučující

Bc. Egon HavrlantMgr. Pavel Hekela