Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Předmět Moderní výukové metody (ODV / MVM)

Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu ODV / MVM - Moderní výukové metody, Univerzita Palackého v Olomouci (UP).

Top 10 materiálů tohoto předmětu

Materiály tohoto předmětu

Materiál Typ Datum Počet stažení

Další informace

Obsah

Tematické zaměření kurzu:1. EDIS jako jedna z metod moderního přístupu ke studujícím (vazba studentů z IS STAG, nastavení a vyhodnocení úkolů a testů, praktická ukázka).2. Představení distanční studijní opory pro kurz MVM (organizační formy výuky, didaktické prostředky, didaktické zásady, moderní výukové metody s praktickými ukázkami v podobě videí).3. Návrh realizace prezenčního setkání pro vyučující (představení nástroje distančního vzdělávání, zadání termínů, zásady komunikace, atraktivní vs. problematické okruhy, vhodný výběr výukové metody, navázání optimálního vztahu se studenty).

Získané způsobilosti

Po absolvování kurzu účastníci budou schopni tvořivě využívat organizačních forem výuky, didaktických zásad, didaktických prostředků i výukových metod ve výuce, a tím napomůžou lepší organizaci a průběhu vlastní výuky. Absolventi dále budou schopni využívat všech nástrojů, které jim e-learningové prostředí a vzdělávací portál EDIS poskytne.

Literatura

KOTRBA, Tomáš a Lubor LACINA. Aktivizační metody ve výuce: příručka moderního pedagoga. Brno: Barrister & Principal, 2011. ISBN 978-80-87474-34-1.PEŠEK, Zdeněk et al. Didaktika. Praha: SPN, 1964. DRAHOVZAL, Jan et al. Didaktika odborných předmětů. Brno: Paido, 1997. ISBN 80-85931-35-4.PODLAHOVÁ, Libuše et al. Didaktika pro vysokoškolské učitele. Praha: Grada, 2012. ISBN 978-80-247-4217-5.ZLÁMAL, Jiří. Didaktika profesního vzdělávání v širším pedagogickém kontextu. Praha: Univerzita Jana Ámose Komenského, 2009. ISBN 978-80-86723-79-2.PETTY, Geoffrey. Moderní vyučování. Praha: Portál, 2008. ISBN 978-80-7367-427-4.JANIŠ, Kamil. Obecná didaktika - vybraná témata. Hradec Králové: Gaudeamus, 2007. ISBN 978-80-7041-297-8.SKALKOVÁ, Jarmila. Obecná didaktika: vyučovací proces, učivo a jeho výběr, metody, organizační formy vyučování. Praha: Grada, 2007. ISBN 978-80-247-1821-7.SOLFRONK, Jan. Organizační formy vyučování. Praha: SPN, 1991. ISBN 80-7066-334-0.ZELINA, Ladislav. Organizační formy vzdělávání. Olomouc: PdF UP, 1986. JŮVA, Vladimír. Stručné dějiny pedagogiky. Brno: Paido. ISBN 807315-062-X.KALHOUS, Zdeněk, OBST, Otto et al. Školní didaktika. Praha: Portál, 2009. ISBN 978-80-7367-571-4.CRAWFORD, Alan, SAUL, Wendy, MATHEWS Samuel R. a James MAKINSTER. Teaching and learning strategies for the thinking classroom. New York: The International Bebate Education Association, 2005. ISBN 978-1-932716-11-5.ROHLÍKOVÁ, Lucie a Jana VEJVODOVÁ. Vyučovací metody na vysoké škole: praktický průvodce výukou v prezenční i distanční formě studia. Praha: Grada, 2012. ISBN 978-80-247-4152-9.MAŇÁK, Josef a Vlastimil ŠVEC. Výukové metody. Brno: Paido, 2003. ISBN 80-7315-039-5.ZORMANOVÁ, Lucie. Výukové metody v pedagogice: tradiční a inovativní metody, transmisivní a konstruktivistické pojetí výuky, klasifikace výukových metod. Praha: Grada, 2012. ISBN 978-80-247-4100-0.SILBERMAN, Mel a Karen LAWSON. 101 metod pro aktivní výcvik a vyučování: osvědčené způsoby efektivního vyučování. Praha: Portál, 1997. ISBN 80-7178-124-X.

Požadavky

Účast na prezenčním setkání.Účastník je povinen pracovat se studijní oporou k předmětu po jejím zpřístupnění v e-learningovém prostředí EDIS (edis.upol.cz).

Garant

Mgr. Eva Stránská, Ph.D.