Předmět Popularizace a medializace vědy (ODV / PMV)
Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu ODV / PMV - Popularizace a medializace vědy, Univerzita Palackého v Olomouci (UP).
Top 10 materiálů tohoto předmětu
Materiály tohoto předmětu
Materiál | Typ | Datum | Počet stažení |
---|
Další informace
Obsah
Úvod do žurnalistiky, Přehled médií, Zdroje informací, Novinářské profese, Žurnalistické žánry, Zpravodajství, Publicistika, Jak napsat zprávu, Jak napsat reportáž, Titulky, Interview, Novinářská fotografie, Vystupování v televizi, Natáčení příspěvků, Internetová publicistika, Redakční práce, Etika; Úvod do komunikačních dovedností, Řeč těla, Oční kontakt; Úvod do marketingových komunikací, Reklama, Podpora prodeje, Prodejní místa, Osobní prodej, Direct marketing, Interaktivní marketing, Výstavy a veletrhy, Public relations, Sponzoring, Integrované marketingové komunikace, Corporate identity, Marketing služeb; Úvod do rétoriky, Umění vyjednávat, Manipulativní techniky, Krizová komunikace.
Získané způsobilosti
Student po absolvování výuky bude umět správně používat Žurnalistické a Marketingové pojmy - tisková zpráva, rozhovor, reklama, public relations. Bude znát základní komunikační a rétorické dovednosti, díky kterým bude schopen popularizovat a medializovat vědu v printových i elektronických médiích, na veřejnosti i u příslušných institucí nebo při osobních jednáních.
Literatura
Osvaldová, B. a kol. Encyklopedie praktické žurnalistiky. Praha: Libri, 1999. Česká televize. Kodex České televize: zásady naplňování veřejné služby v oblasti televizního vysílání. Praha, 2003. ISBN 80-85005-46-8.Mikuláštík, M. Komunikační dovednosti v praxi. 2. přeprac. a dopl. vyd. Praha: Grada, 2010. ISBN 978-80-247-2339-6.PELSMACKER, P., GEUENS, M., BERGH, J. Marketingová komunikace. Praha: Grada, 2003. ISBN 80-247-0254-1.Němec, Petr:. Public relations. Zásady komunikace s veřejností. Praha 1993. STUCHLÍK, P., DVOŘÁČEK, M. Reklama na internetu. Praha: Grada, 2002. ISBN 80-247-0201-0.ČMEJRKOVÁ, S. Reklama v češtině, čeština v reklamě. 2000. ISBN 80-85927-75-6.Pease, A. Řeč těla. Praha: Portál, 2001. ISBN 80-7178-582-2.ŠTĚPANÍK, J. Umění jednat s lidmi, cesta k úspěchu. Praha: Grada, 2003. ISBN 80-247-0530-3.
Požadavky
Absolvování seminářů a cvičení, vytvoření a obhájení seminární práce.Student je povinen pracovat se studijní oporou k předmětu po jejím zpřístupnění v e-learningovém prostředí EDIS (edis.upol.cz).
Garant
Mgr. Petr Bohuš
Vyučující
Mgr. Petr Bohuš