Předmět Didaktika (KAJ / DIDA3)
Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu KAJ / DIDA3 - Didaktika, Pedagogická fakulta, Univerzita Palackého v Olomouci (UP).
Top 10 materiálů tohoto předmětu
Materiály tohoto předmětu
Materiál | Typ | Datum | Počet stažení |
---|
Další informace
Obsah
Tento kurz poskytne studentům systematický pohled na vývoj lingvodidaktiky jako samostatné mezipředmětové discipliny, na teoretické základy jednotlivých metod a přístupů i jejich odraz v pojetí jazykové výuky. Pozornost je věnována také odkazu J.A.Komenského a přínosu Pražské školy pro rozvoj české a slovenské lingvodidaktiky.U jednotlivých metod je mimo jiné sledován přístup k mluvnici, k chybám a k užívání mateřského jazyka a překladu. Studenti jsou vedeni ke kritickému hodnocení principů jednotlivých metod, zvláště současných (např. komunikativního přístupu nebo různých alternativních metod) a ke ?zdravému eklekticismu? při jejich výběru a praktické aplikaci.Druhým hlavním tématem je evaluace učebních materiálů: charakteristika jednotlivých typů sylabů, na nichž jsou učebnice založeny; obsah, posloupnost a distribuce učiva v sylabech; kritéria hodnocení učebních materiálů a jejich praktická aplikace při hodnocení učebnic dostupných na našem knižním trhu, predikce problematických oblastí v učebnicích domácí i zahraniční produkce.
Získané způsobilosti
Student je schopen porozumět a eventuálně aplikovat různé metody a přístupy k výuce anglického jazyka, vybrat si adekvátní přístup, metodu či princip vzhledem k potřebám svých budoucích žáků,evaluovat učebnice a další výukové materiály z hlediska lingvodidaktických přístupů v výuce JA a z hlediska uspořádání sylabu (učebnic/kurzu).
Literatura
Ur, P. A Course in Language Teaching. Cambridge, 1996. ISBN 0521449944.Cunningsworth, A. Choosing your coursebook. Oxford, 1995. Nunan, David. Language Teaching Methodology. Hemel Hempstead, 1991. ISBN 0-13-521469-6.
Požadavky
Zápočet1. Docházka 80%2. Aktivní účast v hodinách, extenzivní čethba metodicky zaměřené literatury, píemné úkoly.3. Čtenářský deník zahrnující veškerou přečtenou literaturu a úkoly k ní (250-300 stran, může být v elektronické podobě)4. Portfolio ze souvislé pedagogické praxe a projekt zaměřený na rozvoj JA jako jazyka komunikace ve třídě.KolokviumÚstní diskuse - v páru či skupině (10 minut na studenta)Předběžná data kolokvia - 1. či 2. týden v lednu a únoruOd studentů se očekává, žea)prokáží v diskusi znalosti lingvodidaktických metod, různých typů sylabů a přístupů k evaluaci učebního materiálu,b)budou schopni prodiskutovat vybrané téma ze čtenářského deníku.
Garant
Mgr. Zuzana Bartsch Veselá, Ph.D.Mgr. Jaroslava Ivanová, M.A.