Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Předmět Didaktika (KAJ / DIDA3)

Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu KAJ / DIDA3 - Didaktika, Pedagogická fakulta, Univerzita Palackého v Olomouci (UP).

Top 10 materiálů tohoto předmětu

Materiály tohoto předmětu

Materiál Typ Datum Počet stažení

Další informace

Obsah

Tento kurz poskytne studentům systematický pohled na vývoj lingvodidaktiky jako samostatné mezipředmětové discipliny, na teoretické základy jednotlivých metod a přístupů i jejich odraz v pojetí jazykové výuky. Pozornost je věnována také odkazu J.A.Komenského a přínosu Pražské školy pro rozvoj české a slovenské lingvodidaktiky.U jednotlivých metod je mimo jiné sledován přístup k mluvnici, k chybám a k užívání mateřského jazyka a překladu. Studenti jsou vedeni ke kritickému hodnocení principů jednotlivých metod, zvláště současných (např. komunikativního přístupu nebo různých alternativních metod) a ke ?zdravému eklekticismu? při jejich výběru a praktické aplikaci.Druhým hlavním tématem je evaluace učebních materiálů: charakteristika jednotlivých typů sylabů, na nichž jsou učebnice založeny; obsah, posloupnost a distribuce učiva v sylabech; kritéria hodnocení učebních materiálů a jejich praktická aplikace při hodnocení učebnic dostupných na našem knižním trhu, predikce problematických oblastí v učebnicích domácí i zahraniční produkce.

Získané způsobilosti

Student je schopen porozumět a eventuálně aplikovat různé metody a přístupy k výuce anglického jazyka, vybrat si adekvátní přístup, metodu či princip vzhledem k potřebám svých budoucích žáků,evaluovat učebnice a další výukové materiály z hlediska lingvodidaktických přístupů v výuce JA a z hlediska uspořádání sylabu (učebnic/kurzu).

Literatura

Ur, P. A Course in Language Teaching. Cambridge, 1996. ISBN 0521449944.Cunningsworth, A. Choosing your coursebook. Oxford, 1995. Nunan, David. Language Teaching Methodology. Hemel Hempstead, 1991. ISBN 0-13-521469-6.

Požadavky

Zápočet1. Docházka 80%2. Aktivní účast v hodinách, extenzivní čethba metodicky zaměřené literatury, píemné úkoly.3. Čtenářský deník zahrnující veškerou přečtenou literaturu a úkoly k ní (250-300 stran, může být v elektronické podobě)4. Portfolio ze souvislé pedagogické praxe a projekt zaměřený na rozvoj JA jako jazyka komunikace ve třídě.KolokviumÚstní diskuse - v páru či skupině (10 minut na studenta)Předběžná data kolokvia - 1. či 2. týden v lednu a únoruOd studentů se očekává, žea)prokáží v diskusi znalosti lingvodidaktických metod, různých typů sylabů a přístupů k evaluaci učebního materiálu,b)budou schopni prodiskutovat vybrané téma ze čtenářského deníku.

Garant

Mgr. Zuzana Bartsch Veselá, Ph.D.Mgr. Jaroslava Ivanová, M.A.