Předmět Didaktika (KAJ / EDIDA)
Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu KAJ / EDIDA - Didaktika, Pedagogická fakulta, Univerzita Palackého v Olomouci (UP).
Top 10 materiálů tohoto předmětu
Materiály tohoto předmětu
Materiál | Typ | Datum | Počet stažení |
---|
Další informace
Obsah
Psychologické základy osvojování a učení se cizímu jazyku.Základní didaktické principy a postupy ve výuce cizích jazyků v rámci povinné školní docházky u jednotlivých věkových skupin žáků.Angličtina jako jazyk interakce mezi učitelem a žáky v průběhu vyučování.Principy komunikativního přístupu k vyučování cizích jazyků.Struktura učebnic cizího jazyka pro školy a formy práce s jejími jednotlivými částmi.Typy, struktura a organizační formy výuky. Specifika hodin cizího jazyka. Příprava učitele na hodinu cizího jazyka.Formy výuky v heterogenních třídách, párová a skupinová práce (homogenní a heterogenní skupiny, diferencované úlohy).Specifika cizojazyčného vyučování-učení žáků předškolního věku a žáků 1. a 2. ročníku ZŠ. Činnostní vyučování. Využití jazykových her, literatury pro děti a dramatizace.Základní zásady integrace žáků se specifickými poruchami učení (dyslektiků) do hodin cizích jazyků.Jazykové chyby - základní typy chyb a jejich příčiny.Kontrola a hodnocení výkonu žáků v hodinách cizího jazyka.Využití mezipředmětových vztahů ("jazyky napříč kurikulem"). Uplatnění prvků multikulturní výchovy a výchovy k toleranci v hodinách angličtiny.Pojetí jazykového vzdělání v dílech J.A. Komenského.
Literatura
Ur, P. A Course in Language Teaching. Cambridge, 1996. Ur, P. A Course in Language Teaching. Cambridge: CUP, 1996. ISBN 0-521-44994-4.Harmer, J. How to teach English . London: Longman, 1991. LENOCHOVÁ, A. a kol. Materials and tasks for distance students. Olomouc: UP, 2003. Hedge, T. Teaching and Learning in the Language Classroom. Oxford, 2000. ISBN 0-19-442172-4.Cameron, L. Teaching Languages to Young Learners. Cambridge: CUP, 2001.
Požadavky
80% aktivní účast na seminářích. Průběžné plnění zadaných úkolů. 70% úspěšnost v testu.
Garant
Mgr. Zuzana Bartsch Veselá, Ph.D.