Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Předmět Didaktika (KAJ / KDID1)

Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu KAJ / KDID1 - Didaktika, Pedagogická fakulta, Univerzita Palackého v Olomouci (UP).

Top 10 materiálů tohoto předmětu

Materiály tohoto předmětu

Materiál Typ Datum Počet stažení

Další informace

Obsah

Psychologické základy osvojování a učení se cizímu jazyku.Odlišnosti žáků mladšího, středního a staršího školního věku (úroveň rozvoje poznávacích procesů, verbálních schopností a sociálních dovedností).Motivace a další faktory ovlivňující proces učení se cizímu jazyku.Role učitele a žáků.Cíle výuky cizího jazyka a jejich prezentace ve vzdělávacích dokumentech (RVP ZV, Národní program rozvoje vzdělávání v ČR ? Bílá kniha, Společný evropský referenční rámec pro jazyky a Evropské jazykové portfolio).Základní didaktické principy a postupy ve výuce cizích jazyků vzhledem k jednotlivým věkovým skupinám žáků.Principy komunikativního přístupu k vyučování cizích jazyků.Vztah mezi jazykovými prostředky a řečovými dovednostmi, pojem jazykových funkcí.Typy, struktura a organizační formy výuky. Párová a skupinová práce.Učební materiály a pomůcky ? učebnice, slovníky, časopisy, videa, IT aj. Základní principy výběru z těchto materiálů.Angličtina jako jazyk interakce mezi učitelem a žáky ve vyučování. Principy vhodného poměru užívání cizího jazyka a mateřského jazyka v hodinách.Funkce překladu ve výuce cizího jazyka (a nebezpečí jeho zneužití).Využití mezipředmětových vztahů ? jazyky napříč kurikulem, CLIL.

Literatura

Ur, P. A Course in Language Teaching. Cambridge, 1996. Common European Framework of Reference for Languages: Learning, Teaching, Assessment. Cambridge, 2001. Evropské jazykové portfolio pro žáky do 11 let v České republice. Plzeň, 2002. SCRIVENER, J. Learning Teaching. Oxford, 2011. ISBN 978-0-230-72982-7.HALLIWELL, S. Teaching English in the Primary Classroom. Harlow:Longman, 1992. HARMER, J. The Practice of English Language Teaching. Harlow, 2011. ISBN 978-1-4058-5311-8.BREWSTER, J, ELLIS,G. The Primary English Teacher Guide. London: Penguin, 1992.

Požadavky

Docházka 80%Zápočtový test.Zápočtová práce.

Garant

Mgr. Zuzana Bartsch Veselá, Ph.D.Mgr. Josef Nevařil, Ph.D.

Vyučující

Mgr. Zuzana Bartsch Veselá, Ph.D.Mgr. Josef Nevařil, Ph.D.