Předmět Didaktika (KAJ / KDID3)
Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu KAJ / KDID3 - Didaktika, Pedagogická fakulta, Univerzita Palackého v Olomouci (UP).
Top 10 materiálů tohoto předmětu
Materiály tohoto předmětu
Materiál | Typ | Datum | Počet stažení |
---|
Další informace
Obsah
Tento kurz poskytne studentům systematický pohled na vývoj lingvodidaktiky jako samostatné mezipředmětovédiscipliny, na teoretické základy jednotlivých metod a přístupů i jejich odraz v pojetí jazykové výuky. Pozornostje věnována také odkazu J.A.Komenského a přínosu Pražské školy pro rozvoj české a slovenské lingvodidaktiky.U jednotlivých metod je mimo jiné sledován přístup k mluvnici, k chybám a k užívání mateřského jazyka apřekladu. Studenti jsou vedeni ke kritickému hodnocení principů jednotlivých metod, zvláště současných (např.komunikativního přístupu nebo různých alternativních metod) a ke ?zdravému eklekticismu? při jejich výběru apraktické aplikaci.Druhým hlavním tématem je evaluace učebních materiálů: charakteristika jednotlivých typů sylabů, na nichžjsou učebnice založeny; obsah, posloupnost a distribuce učiva v sylabech; kritéria hodnocení učebních materiálůa jejich praktická aplikace při hodnocení učebnic dostupných na našem knižním trhu, predikce problematickýchoblastí v učebnicích domácí i zahraniční produkce.
Literatura
Ur, P. A Course in Language Teaching. Cambridge, 1996. ISBN 0521449944.Nunan, David. Language Taching Methodology. Hemel Hempstead, 1991. ISBN 0-13-521469-6.Connoingsworth, A. Choosing your coursebook. Oxford, 1995.
Požadavky
Zápočet1.Docházka 80%2. Čtenářský deník reflektující četbu vybraných článků/kapitol knih v JA (100-150 stránek).3. Projekt týkající se jazyka komunikace ve třídě - tvorba cvičení.4. Rozbor nahrávek 3 hodin výuky AJKolokviumÚstní diskuse - v páru či skupině (10 minut na studenta)Od studentů se očekává, žea)prokáží v diskusi znalosti lingvodidaktických metod, různých typů sylabů a přístupů k evaluaci učebního materiálu,b)budou schopni prodiskutovat vybrané téma ze čtenářského deníku.
Garant
Mgr. Zuzana Bartsch Veselá, Ph.D.Mgr. Jaroslava Ivanová, M.A.