Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Předmět Biologie a zdravověda dítěte 2 (KAZ / MKBD2)

Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu KAZ / MKBD2 - Biologie a zdravověda dítěte 2, Pedagogická fakulta, Univerzita Palackého v Olomouci (UP).

Top 10 materiálů tohoto předmětu

Materiály tohoto předmětu

Materiál Typ Datum Počet stažení

Další informace

Obsah

1. Hygiena - definice oboru, základní pojmy, obory hygieny, státní zdravotní dozor, pojmy zdraví, nemoc, prevence, determinanty zdraví.2. Osobní hygiena žáků - obecné zásady osobní hygieny, význam péče o kožní deriváty, požadavky na oblečení a obutí žáků.3. Hygiena práce - pracovní prostředí, pracovní zátěž, manipulace s břemeny a práce na směny.4. Hygiena práce se zaměřením na povolání učitele.5. Hygiena učení, vliv školní výuky na zdraví, únava a přetěžování, biologické rytmy, psychogenní stresy.6. Mentální hygiena - psychogenní stres a prevence, psychohygiena spánku a volného času, psychohygienické typy duševní svěžesti.Hygiena výživy - složení potravy, výživová doporučení.7. Hygienické požadavky na materiální vybavení školy - kapacita, umístění a pozemek školy, budova školy, školní nábytek, sociální zařízení.8. Hygiena školního prostředí se zaměřením na mikroklima - vytápění, větrání, osvětlení, ochrana před hlukem, úklid.9. První pomoc - definice základních pojmů, IZS, význam první pomoci, dodržování bezpečnosti , orientace v závažnosti nehody, polohování a transport nemocných.10. Poškození teplem, chladem a elektrickým proudem, popálení, úžeh, úpal, podchlazení, úraz elektrickým proudem, postup při poskytování PP.11. Poranění hlavy a mozku, projevy, postup při poskytování PP.12. Poranění páteře a míchy, mechanismy vzniku poranění, příznaky, postup připoskytování PP.13. Rány, druhy ran a poranění, postup při poskytování PP.14. Poranění hrudníku, druhy poranění, příznaky, postup při poskytování PP.15. Poranění břicha a pánve, druhy poranění, příznaky, postup při poskytování PP.16. Poranění kostí a kloubů, zlomeniny, poranění kloubů, příznaky, postup při poskytování PP.17. Neodkladná resuscitace, pojem, dělení, zajištění průchodnosti DC, KPR u dospělého,dítěte,kojence, novorozence, etické aspekty KPR.18. Bezvědomí- kvantitativní, kvalitativní poruchy vědomí, postup při poskytování PP. Šok, druhy šoků, příčiny, příznaky, protišoková opatření, postup pří poskytování PP.19. Krvácení, druhy krvácení, příznaky, postup při poskytování PP.

Získané způsobilosti

1. Student bude schopen chrakterizovat hygienické podmínky pedagocikého procesu a školy. 2. Student bude znát teoretické a praktické podmínky dodržování osobní hygieny žáků.3. Student se naučí teoretickým znalostem a praktickým dovednostem z oblasti poskytování první pomoci.

Literatura

HANÁKOVÁ, E. Hygiena práce. Praha: Oeconomia, 2006. 154 s. OURODA, S. Školní hygiena a prevence. Brno: MZLU, 2002. 108 s. Vacek, Z. Embryologie. Praha Grada Publishing, 2006. ISBN 80--247-1267-X.Bydžovský, J. První pomoc. Praha Grada Publisching, 2006. ISBN 80-247-0099-9.Kopecký, M., Kikalová, K., Bezděková, M., Hřivnová, M., Majerová, J. Somatologie. Olomouc, 2010. ISBN 978-80-244-2271-8.

Požadavky

Předmět je výhradně určen pro studenty komibnovaného studia.Splnění podmínek stanovených vyučujícím předmětu na začátku semestru.

Garant

Mgr. Petr Zemánek, Ph.D.

Vyučující

Mgr. Petr Zemánek, Ph.D.