Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Předmět Speciální zdravotní propedeutika (KAZ / MKSZP)

Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu KAZ / MKSZP - Speciální zdravotní propedeutika, Pedagogická fakulta, Univerzita Palackého v Olomouci (UP).

Top 10 materiálů tohoto předmětu

Materiály tohoto předmětu

Materiál Typ Datum Počet stažení

Další informace

Obsah

1.Zdraví, definice zdraví, základní pojmy a pojetí zdraví, modely zdraví, determinantyzdraví. Zdravotní stav obyvatelstva ČR.2.Hygienické požadavky na materiální vybavení školy - kapacita, umístění ,pozemek školy, budova školy, školní nábytek, sociální zařízení.3.Hygiena školního prostředí ? vytápění, větrání, osvětlení, ochrana před hlukem.4.Hygienické požadavky na zotavovací akce pro děti a dorost, výlety, vycházky,zájezdy.5.Hygiena učení - režim dne školních dětí, biologické rytmy, školní práce,psychogenní stresy.6.Hygiena práce. Profesní zátěž se zaměřením na povolání učitele. Nemoci související s pracovními podmínkami učitele.7.Hygiena výživy - složení potravy, výživová doporučení, zdravotní rizika z potravy,školní stravování.8.Bezpečnost a ochrana zdraví žáků ve školách a školských zařízeních9.Obecná epidemiologie - epidemický a infekční proces, prevence infekčních onemocnění.10.Speciální epidemiologie - vzdušné nákazy, alimentární nákazy, nákazy přenášené členovci, střevní paraziti.11.První pomoc, definice základních pojmů, IZS, význam první pomoci, dodržování bezpečnosti, vyšetření postiženého. Orientace v závažnosti nehody.12. Krvácení, druhy krvácení, příznaky, postup při poskytování PP.13. Neodkladná resuscitace, zajištění průchodnosti DC, KPR u dospělého, dítěte, kojence,etické aspekty KPR.

Získané způsobilosti

Po absolvování předmětu by měli být studenti schopni:-charakterizovat determinanty ovlivňující obecně zdraví člověka,-určit rizikové faktory ovlivňující zdravotní stav žáků z hlediska jejich školní docházky,-rozlišit jednotlivé typy infekčních nákaz dle jejich přenosu,-aplikovat zásady prevence infekčních onemocnění .-organizovat postup poskytování první pomoci,-rozpoznat příznaky a provést základní diagnostiku náhlých poruch zdraví a úrazů ohrožujících zdraví člověka-poskytnout adekvátní první pomoc při stavech ohrožujících zdraví a život jedince

Literatura

BENCKO, V. a kol. Hygiena. 204 s. Praha: Karolinum., 2000. ISBN 80-7184-551-5.Kelnarová, J., Toufarová, J., Sedláčková, J., Čížková Z. První pomoc I pro studenty zdravotnických oborů. Praha: Grada Publishing, 2007. ISBN 80-247-2182-8.Kelnarová J., Toufarová J., Sedláčková J., Čížková Z. První pomoc II pro studenty zdravotnických oborů. ISBN 978-80-247-1442-6.Kotulán, J. Zdravotní nauka pro pedagogy. Brno: Masarykova Univerzita, 2000.

Požadavky

Splnění podmínek stanovených vyučujícím předmětu na začátku semestru.

Garant

Mgr. Petr Zemánek, Ph.D.

Vyučující

Mgr. Petra Kurková, Ph.D.RNDr. Kristína Tománková, PhD.