Předmět Didaktika ošetřovatelství 1 (KAZ / NKDO1)
Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu KAZ / NKDO1 - Didaktika ošetřovatelství 1, Pedagogická fakulta, Univerzita Palackého v Olomouci (UP).
Top 10 materiálů tohoto předmětu
Materiály tohoto předmětu
Materiál | Typ | Datum | Počet stažení |
---|
Další informace
Obsah
Cíle, formy, metody a prostředky výuky v ošetřovatelství na středních zdravotnických školáchPedagogické dokumentyFormy studiaSpecializační studia , další vzdělávání zdravotnických pracovníků v nelékařských oborechUkončování studia v ošetřovatelských oborech se zaměřením na profilovou část maturitní zkoušky
Získané způsobilosti
Student bude znát: pedagogické dokumenty pro ukončení studia; mezipředmětové vztahy; cíle, formy, metody a prostředky výuky ošetřovatelství v laboratorních podmínkách.
Literatura
ČÁP, J. Psychologie výchovy a vyučování. Praha : UK, 1997. ISBN 80-7066-534-3.Kotrba, T., Lacina, L., & Šefrová, H. (2011). Aktivizační metody ve výuce: příručka moderního pedagoga. Brno: Barrister & Principal. CICHÁ, M., DORKOVÁ, Z. Didaktika praktického vyučování zdravotnických předmětů 1. Olomouc: Pedagogická fakulta UP, 2006. 86 s. Olomouc: UP, PdF, 2006. ISBN 80-244-1417-1.Obst, O., & Kalhous, Z. (2003). Didaktika sekundární školy. Olomouc: Univerzita Palackého. Ivanová, K., a kol. Kapitoly z lékařské etiky. Olomouc: Vydavatelství Univerzity Palackého, 1998. ISBN 80-7067-836-4.Sitná, D. (2013). Metody aktivního vyučování: spolupráce žáků ve skupinkách. Praha: Portál. Petty, G., & Foltýn, J. (2013). Moderní vyučování. Praha: Portál. Švec. V., Filová, H., Šimoník, O.. Praktikum didaktických dovedností. Brno: Masarykova univerzita, 1998. ISBN 80-210-1365-6.Bočková, V., Podlahová, L. Příprava učitele na vyučování. VUP Olomouc, 1990.
Požadavky
Účast na seminářích a cvičeních. Vypracování metodického balíčku, který vychází z konkrétních zkušeností z pedagogické praxe. Obsahuje podrobnou přípravu na vyučovací hodinu, posouzení didaktické efektivity učebnice, podle které byla vedena výuka a recenzi odborného článku, který se tématikou vztahuje k probíranému tématu.
Garant
PhDr. Mgr. Jitka Tomanová, Ph.D.
Vyučující
Mgr. Renata Hernová, Ph.D.Mgr. Růžena Vitásková, Ph.D.