Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Předmět Didaktika zdravovědy 2 (KAZ / NKDZ2)

Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu KAZ / NKDZ2 - Didaktika zdravovědy 2, Pedagogická fakulta, Univerzita Palackého v Olomouci (UP).

Top 10 materiálů tohoto předmětu

Materiály tohoto předmětu

Materiál Typ Datum Počet stažení

Další informace

Obsah

Příprava učitele na vyučování ve zdravovědných předmětech na středních odborných školách.Motivace žáků ve výuce zdravovědných předmětů na středních odborných školách.Taxonomie učebních úloh a jejich funkce ve výuce zdravovědných předmětů na středních odborných školách.Metody ve vyučování zdravovědných předmětů - pojem metoda, klasifikace metod a charakteristika vybraných vyučovacích metod.Třífázový model učení - EUR a příklady metod, s akcentem na metody využitelné ve zdravovědných předmětech na středních odborných školách.Projektová výuka a její využití ve zdravovědných předmětech na středních odborných školách.Význam instruktáže a nácviku dovedností ve zdravovědných předmětech na středních odborných školách.Didaktické prostředky ve výuce - učební pomůcky a didaktická technika a jejich využití ve zdravovědných předmětech na středních odborných školách.Prověřování, hodnocení a klasifikace vědomostí a dovedností žáků ve zdravovědných předmětech na středních odborných školách.Didaktické zpracování vybraných témat z tématického celku:- Úvod do studia zdravotních nauk- Funkční morfologie tkání- Základní orientace na lidském těle- Kosterní soustava- Svalová soustava- Tělní tekutiny- Imunitní systém- Oběhová soustava- Mízní soustava- Dýchací soustava- Trávicí soustava- Přeměna látek, metabolismus- Vylučovací soustava- Soustava tělního pokryvu- Pohlavní soustava- Žlázy s vnitřní sekrecí- Nervová soustava- Smyslové orgány

Získané způsobilosti

Po absolvování předmětu by studenti měli být schopni:- didakticky zpracovat přípravu na vyučovací jednotku ve zdravovědných předmětech,- efektivně motivovat žáky ve výuce zdravovědných předmětů,- realizovat konkrétní vyučovací hodinu dle vybraného tématu

Literatura

Jankovcová, M., Koudela, J., & Průcha, J. (1989). Aktivizující metody v pedagogické praxi středních škol. Praha: Státní pedagogické nakladatelství. SKALKOVÁ, J. (2007). Obecná didaktika: vyučovací proces, učivo, a jeho výběr, metody, organizační formy vyučování. Praha: Grada. Podlahová, L. (2004). První kroky učitele. Praha: Triton. Bočková, V., & Podlahová, L. (1990). Příprava učitele na vyučování. Olomouc: Rektorát Univerzity Palackého. Učební plány, učební osnovy (rámcové vzdělávací programy), tématické plány, metodické příručky a učebnice somatologie. Maňák, J., & Švec, V. (2003). Výukové metody. Brno: Paido. Silberman, M., Koldinský, M., & Lawsonová, K. (1997). 101 metod pro aktivní výcvik a vyučování: osvědčené způsoby efektivního vyučování. Praha: Portál. Horák, F. (1991). Aktivizující didaktické metody. Olomouc: Rektorát Univerzity Palackého. ŠIKULOVÁ, R., MÜLLEROVÁ, L. (2001). Cvičebnice obecné didaktiky pro studenty učitelství. Ústí nad Labem: Univerzita J. E. Purkyně. ŘEZNÍČEK, J. (2004). Didaktika a učitelská etika v praxi. Praha: Univerzita Karlova. Drahovzal, J., Kilián, O., & Kohoutek, R. (1997). Didaktika odborných předmětů. Brno: Paido. CICHÁ, M., DORKOVÁ, Z. (2006). Didaktika praktického vyučování zdravotnických předmětů 1. Olomouc: Pedagogická fakulta UP, 2006. 86 s. Olomouc: UP, PdF. CICHÁ, M., DORKOVÁ, Z. Didaktika praktického vyučování zdravotnických předmětů 1. Olomouc: Pedagogická fakulta UP, 2006. 86 s. Olomouc: UP, PdF, 2006. ISBN 80-244-1417-1.CICHÁ,M., DORKOVÁ,Z. (2006). Didaktika praktického vyučování zdravotnických předmětů 2. Olomouc: UP,PdF. CICHÁ,M., DORKOVÁ,Z. Didaktika praktického vyučování zdravotnických předmětů 2. Olomouc: UP,PdF, 2006. ISBN 80-244-1418-X.Cedrychová, V., & Raudenský, J. (1996). Kapitoly z obecné didaktiky pro učitele střední školy. Ústí nad Labem: Pedagogická fakulta. Flechsig, K. H., Burgerstein, J., Imkamp, J. M., Burgerstein, J., & Imkamp, J. M. (1995). Malá příručka didaktických modelů. Plzeň: Západočeská univerzita. Pedagogická fakulta. RAMBOUSEK, V. (2014). Materiální didaktické prostředky. Praha: Univerzita Karlova. Petty. G. Moderní vyučování. Praha: Portál, 2008. ISBN 978-80-7367-427-4.Petty, G., & Foltýn, J. (2013). Moderní vyučování. Praha: Portál. PETTY, G. Moderní vyučování. Praha: Portál, 1996. ISBN 80-7178-070-7.PETTY,G. Moderní vyučování. 2. vydání. Praha: Portál, 2008. ISBN 978-80-7367-427-4.Pasch, M., Gardner, T. Od vzdělávacího programu k vyučovací hodině, Portál Praha 1998. Průcha, J., Walterová, E., & Mareš, J. (2008). Pedagogický slovník. Praha: Portál. Grecmanová, H., Urbanovská, E., & Novotný, P. (2000). Podporujeme aktivní myšlení a samostatné učení žáků. Olomouc: Hanex. Švec, V., Filová, H., & Šimoník, O. (2004). Praktikum didaktických dovedností. Brno: Masarykova univerzita. DOKOUPILOVÁ, L., NETOLIČKA, J. DOKOUPILOVÁ, L., NETOLIČKA, J. (2010). Souvislé a profesní praxe v přípravném vzdělávání učitelů středních škol: metodické pokyny a příklady dobré praxe. Ostrava: Ostravská univerzita. Cangelosi, J. S., & Koldinský, M. (2009). Strategie řízení třídy: jak získat a udržet spolupráci žáků při výuce. Praha: Portál. Mareš, J. (1998). Styly učení žáků a studentů. Praha: Portál. Kalhous, Z., & Obst, O. (2009). Školní didaktika. Praha: Portál. Mazáčová, N. (2008). Vybrané pedagogické inovace v současné škole: studijní text pro distanční studium. Praha: Univerzita Karlova v Praze, Pedagogická fakulta. JUKLOVÁ, K. (2013). Začínající učitel z pohledu profesního vývoje. Hradec Králové: Gaudeamus. Bastl, P. - Švec, V. Zdravotník lektorem. Brno: Institut pro další vzdělávání pracovníků ve zdravotnictví, 1997. Vybrané části. BASTL, P., ŠVEC, V. Zdravotník lektorem. Brno: Institut pro další vzdělávání pracovníků ve zdravotnictví, 1997. 122 s. 1997. ISBN 80-7013-251-5.

Požadavky

- účast na seminářích min. 80%.- aktivní vedení vyučovací hodiny dle zvoleného tématu- odevzdání metodického balíčku dle zvoleného tématu. Metodický balíček musí obsahovat: tematický plán předmětu, 3 přípravy na vyučovací jednotku, hodnotící test, seznam použité literatury při zpracování metodického balíčku- povinné samostudium této publikace (ověření vědomostí u zkoušky): PETTY, Geoffrey. Moderní vyučováí. 6., rozš. a přeprac. vyd. Praha: Portál, 2013. 562 s. ISBN 978-80-262-0367-4.- ústní zkouška dle zkušebních okruhů (teoretická část) + metodický balíček (praktická část)

Garant

Mgr. Zlatica Dorková, Ph.D.PhDr. Mgr. Jitka Tomanová, Ph.D.

Vyučující

Mgr. Zlatica Dorková, Ph.D.