Předmět Didaktika zdravovědy 2 (KAZ / NKDZ2)
Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu KAZ / NKDZ2 - Didaktika zdravovědy 2, Pedagogická fakulta, Univerzita Palackého v Olomouci (UP).
Top 10 materiálů tohoto předmětu
Materiály tohoto předmětu
Materiál | Typ | Datum | Počet stažení |
---|
Další informace
Obsah
Příprava učitele na vyučování ve zdravovědných předmětech na středních odborných školách.Motivace žáků ve výuce zdravovědných předmětů na středních odborných školách.Taxonomie učebních úloh a jejich funkce ve výuce zdravovědných předmětů na středních odborných školách.Metody ve vyučování zdravovědných předmětů - pojem metoda, klasifikace metod a charakteristika vybraných vyučovacích metod.Třífázový model učení - EUR a příklady metod, s akcentem na metody využitelné ve zdravovědných předmětech na středních odborných školách.Projektová výuka a její využití ve zdravovědných předmětech na středních odborných školách.Význam instruktáže a nácviku dovedností ve zdravovědných předmětech na středních odborných školách.Didaktické prostředky ve výuce - učební pomůcky a didaktická technika a jejich využití ve zdravovědných předmětech na středních odborných školách.Prověřování, hodnocení a klasifikace vědomostí a dovedností žáků ve zdravovědných předmětech na středních odborných školách.Didaktické zpracování vybraných témat z tématického celku:- Úvod do studia zdravotních nauk- Funkční morfologie tkání- Základní orientace na lidském těle- Kosterní soustava- Svalová soustava- Tělní tekutiny- Imunitní systém- Oběhová soustava- Mízní soustava- Dýchací soustava- Trávicí soustava- Přeměna látek, metabolismus- Vylučovací soustava- Soustava tělního pokryvu- Pohlavní soustava- Žlázy s vnitřní sekrecí- Nervová soustava- Smyslové orgány
Získané způsobilosti
Po absolvování předmětu by studenti měli být schopni:- didakticky zpracovat přípravu na vyučovací jednotku ve zdravovědných předmětech,- efektivně motivovat žáky ve výuce zdravovědných předmětů,- realizovat konkrétní vyučovací hodinu dle vybraného tématu
Literatura
Jankovcová, M., Koudela, J., & Průcha, J. (1989). Aktivizující metody v pedagogické praxi středních škol. Praha: Státní pedagogické nakladatelství. SKALKOVÁ, J. (2007). Obecná didaktika: vyučovací proces, učivo, a jeho výběr, metody, organizační formy vyučování. Praha: Grada. Podlahová, L. (2004). První kroky učitele. Praha: Triton. Bočková, V., & Podlahová, L. (1990). Příprava učitele na vyučování. Olomouc: Rektorát Univerzity Palackého. Učební plány, učební osnovy (rámcové vzdělávací programy), tématické plány, metodické příručky a učebnice somatologie. Maňák, J., & Švec, V. (2003). Výukové metody. Brno: Paido. Silberman, M., Koldinský, M., & Lawsonová, K. (1997). 101 metod pro aktivní výcvik a vyučování: osvědčené způsoby efektivního vyučování. Praha: Portál. Horák, F. (1991). Aktivizující didaktické metody. Olomouc: Rektorát Univerzity Palackého. ŠIKULOVÁ, R., MÜLLEROVÁ, L. (2001). Cvičebnice obecné didaktiky pro studenty učitelství. Ústí nad Labem: Univerzita J. E. Purkyně. ŘEZNÍČEK, J. (2004). Didaktika a učitelská etika v praxi. Praha: Univerzita Karlova. Drahovzal, J., Kilián, O., & Kohoutek, R. (1997). Didaktika odborných předmětů. Brno: Paido. CICHÁ, M., DORKOVÁ, Z. (2006). Didaktika praktického vyučování zdravotnických předmětů 1. Olomouc: Pedagogická fakulta UP, 2006. 86 s. Olomouc: UP, PdF. CICHÁ, M., DORKOVÁ, Z. Didaktika praktického vyučování zdravotnických předmětů 1. Olomouc: Pedagogická fakulta UP, 2006. 86 s. Olomouc: UP, PdF, 2006. ISBN 80-244-1417-1.CICHÁ,M., DORKOVÁ,Z. (2006). Didaktika praktického vyučování zdravotnických předmětů 2. Olomouc: UP,PdF. CICHÁ,M., DORKOVÁ,Z. Didaktika praktického vyučování zdravotnických předmětů 2. Olomouc: UP,PdF, 2006. ISBN 80-244-1418-X.Cedrychová, V., & Raudenský, J. (1996). Kapitoly z obecné didaktiky pro učitele střední školy. Ústí nad Labem: Pedagogická fakulta. Flechsig, K. H., Burgerstein, J., Imkamp, J. M., Burgerstein, J., & Imkamp, J. M. (1995). Malá příručka didaktických modelů. Plzeň: Západočeská univerzita. Pedagogická fakulta. RAMBOUSEK, V. (2014). Materiální didaktické prostředky. Praha: Univerzita Karlova. Petty. G. Moderní vyučování. Praha: Portál, 2008. ISBN 978-80-7367-427-4.Petty, G., & Foltýn, J. (2013). Moderní vyučování. Praha: Portál. PETTY, G. Moderní vyučování. Praha: Portál, 1996. ISBN 80-7178-070-7.PETTY,G. Moderní vyučování. 2. vydání. Praha: Portál, 2008. ISBN 978-80-7367-427-4.Pasch, M., Gardner, T. Od vzdělávacího programu k vyučovací hodině, Portál Praha 1998. Průcha, J., Walterová, E., & Mareš, J. (2008). Pedagogický slovník. Praha: Portál. Grecmanová, H., Urbanovská, E., & Novotný, P. (2000). Podporujeme aktivní myšlení a samostatné učení žáků. Olomouc: Hanex. Švec, V., Filová, H., & Šimoník, O. (2004). Praktikum didaktických dovedností. Brno: Masarykova univerzita. DOKOUPILOVÁ, L., NETOLIČKA, J. DOKOUPILOVÁ, L., NETOLIČKA, J. (2010). Souvislé a profesní praxe v přípravném vzdělávání učitelů středních škol: metodické pokyny a příklady dobré praxe. Ostrava: Ostravská univerzita. Cangelosi, J. S., & Koldinský, M. (2009). Strategie řízení třídy: jak získat a udržet spolupráci žáků při výuce. Praha: Portál. Mareš, J. (1998). Styly učení žáků a studentů. Praha: Portál. Kalhous, Z., & Obst, O. (2009). Školní didaktika. Praha: Portál. Mazáčová, N. (2008). Vybrané pedagogické inovace v současné škole: studijní text pro distanční studium. Praha: Univerzita Karlova v Praze, Pedagogická fakulta. JUKLOVÁ, K. (2013). Začínající učitel z pohledu profesního vývoje. Hradec Králové: Gaudeamus. Bastl, P. - Švec, V. Zdravotník lektorem. Brno: Institut pro další vzdělávání pracovníků ve zdravotnictví, 1997. Vybrané části. BASTL, P., ŠVEC, V. Zdravotník lektorem. Brno: Institut pro další vzdělávání pracovníků ve zdravotnictví, 1997. 122 s. 1997. ISBN 80-7013-251-5.
Požadavky
- účast na seminářích min. 80%.- aktivní vedení vyučovací hodiny dle zvoleného tématu- odevzdání metodického balíčku dle zvoleného tématu. Metodický balíček musí obsahovat: tematický plán předmětu, 3 přípravy na vyučovací jednotku, hodnotící test, seznam použité literatury při zpracování metodického balíčku- povinné samostudium této publikace (ověření vědomostí u zkoušky): PETTY, Geoffrey. Moderní vyučováí. 6., rozš. a přeprac. vyd. Praha: Portál, 2013. 562 s. ISBN 978-80-262-0367-4.- ústní zkouška dle zkušebních okruhů (teoretická část) + metodický balíček (praktická část)
Garant
Mgr. Zlatica Dorková, Ph.D.PhDr. Mgr. Jitka Tomanová, Ph.D.
Vyučující
Mgr. Zlatica Dorková, Ph.D.