Předmět Integrální a pedagogická antropologie (KAZ / NKIPA)
Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu KAZ / NKIPA - Integrální a pedagogická antropologie, Pedagogická fakulta, Univerzita Palackého v Olomouci (UP).
Top 10 materiálů tohoto předmětu
Materiály tohoto předmětu
Materiál | Typ | Datum | Počet stažení |
---|
Další informace
Obsah
Integrální (celostní) antropologie jako teorie a metoda.Dlouhodobý vývoj lidských společností z hlediska kvality života.Krize civilizovaných společností a cesty k jejich překonávání z pohledu věd o člověku.Představitelé integrální antropologie a jejich přínos.Formování nového pojetí antropologie jako rozvinutí myšlenek integrální antropologie po roce 1989 v ČR.Nutnost konsilience humanitních a přírodních věd.Ozdravění techniky a technologií.Humanistická antropologie.Zdraví jedince a zdraví společnosti.Náboženství, věda a mravnost.Potřeba pravdivosti ve vědě/v práci a v životě.Nekončící nehotovost člověka.Člověk jako společný objekt zájmu pedagogiky a antropologie.Edukační antropologie. Změny obsahu a cíle v souvislosti se změnami lidských společností.Klíčové osobnosti pedagogické antropologie.Funkční výchova a vzdělávání jako základní podmínka existence a rozvoje lidských společností.Cesty k optimalizaci celoživotní výchovy a vzdělávání.Pozitivní přínos soužití kultur/antropologie a interkulturní trénink.Invazní ozdravné programy: Zdravá rodina/Zdravá škola/Zdravá společnost.Gerontagogika jako svébytná i nezbytná součást výchovně-vzdělávacího systému.Pedagogická antropologie jako nezbytná věda pro dynamický rozvoj člověka a celých společnosti.
Získané způsobilosti
Absolvent je připraven na využití poznatků z integrální a pedagogické antropologie ve své budoucí profesi i ve vlastním životě. Disciplina je také základní přípravou pro budoucí postgraduální vzdělávání.
Literatura
WOLF, J. Člověk a jeho Svět. Praha: Karolinum, 1992. BOORSTIN, D. J. Člověk tvůrce. Praha, 1992. GLIVICKÝ, V. aj. Ergonomie na pracovištích I.-VII. Praha, 2004. PELCOVÁ, N. Filozofická a pedagogická antropologie. Praha, 2002. SOKOL, J. Filozofická antropologie. Praha, 2002. BREZINKA, W. Filozofické základy výchovy. Praha, 1996. GILBERTOVÁ, S. ? MATOUŠEK, O. GILBERTOVÁ, S. ? MATOUŠEK, O. Praha, 2002. FUKUYAMA, F. Konec dějin a poslední člověk. Praha, 2002. WILSON, E. O. Konsilience. Jednota vědění: O nezbytnosti sjednocení přírodních a humanitních věd. Praha: NLN, 1999. FRANZEN, A. Malé církevní dějiny. Kostelní Vydří, 2006. KAPICA, M. Pedagogika zdraví. Olomouc, 2000. HUTINGTON, S. P. Střet civilizací. Praha, 2002. MÁCHA, K. tezí o integrální antropologii. Olomouc, 2004. MURPHY R. F. Úvod do kulturní a sociální antropologie. Praha, 1998. MURPHY, R. F. Úvod do kulturní a sociální antropologie. Praha: Slon, 1998. KUČEROVÁ, S. Úvod do pedagogické antropologie a axiologie. Brno, 1994.
Požadavky
Základní orientace ve vědách o člověku. Esej: Využití poznatků z integrální a pedagogické antropologie ve vlastní profesní práci.
Garant
Mgr. Andrea Preissová krejčí, Ph.D.
Vyučující
Mgr. Andrea Preissová krejčí, Ph.D.