Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Předmět Integrální a pedagogická antropologie (KAZ / PEDAK)

Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu KAZ / PEDAK - Integrální a pedagogická antropologie, Pedagogická fakulta, Univerzita Palackého v Olomouci (UP).

Top 10 materiálů tohoto předmětu

Materiály tohoto předmětu

Materiál Typ Datum Počet stažení

Další informace

Obsah

Integrální (celostní) antropologie jako teorie a metoda;Dlouhodobý vývoj lidských společností z hlediska kvality života;Krize civilizovaných společností a cesty k jejich překonávání z pohledu věd o člověku;Představitelé integrální antropologie a jejich přínos;Formování nového pojetí antropologie jako rozvinutí myšlenek integrální antropologie po roce1989 v ČR; Nutnost konsilience humanitních a přírodních věd;Ozdravění techniky a technologií;Humanistická antropologie;Zdraví jedince a zdraví společnosti;Náboženství ? věda a mravnost;Potřeba pravdivosti ve vědě/v práci a v životě;Nekončící nehotovost člověka;Člověk jako společný objekt zájmu pedagogiky a antropologie;Edukační antropologie ? změny obsahu a cíle v souvislosti se změnami lidských společností.Klíčové osobnosti pedagogické antropologie;Funkční výchova a vzdělávání jako základní podmínka existence a rozvoje lidských společností;Cesty k optimalizaci celoživotní výchovy a vzdělávání;Pozitivní přínos soužití kultur / antropologie a interkulturní trénink;Invazní ozdravné programy;Zdravá rodina / Zdravá škola / Zdravá společnost;Gerontagogika jako svébytná i nezbytná součást výchovně-vzdělávacího systému;Pedagogická antropologie jako nezbytná věda pro dynamický rozvoj člověka a celých společnosti

Získané způsobilosti

Absolvent je připraven na využití poznatků z integrální a pedagogické antropologie ve své budoucí profesi i ve vlastním životě. Disciplina je také základní přípravou pro budoucí postgraduální vzdělávání.

Literatura

WOLF, J. Člověk a jeho Svět. Praha: Karolinum, 1992. Sokol, J., Pinc, Z. Antropologie a etika. Praha: Triton, 2003. BOORSTIN, D. J. Člověk tvůrce. Praha, 1992. Soukup, V. Dějiny antropologie. Praha, 2004. ISBN 80-246-0337-3.GLIVICKÝ, V. aj. Ergonomie na pracovištích I.-VII. Praha, 2004. Sokol, Jan. Filosofická antropologie. 1. vyd. Portál, Praha 2002, s. 103 - 109. ISBN 80-7178-627-6. PELCOVÁ, N. Filozofická a pedagogická antropologie. Praha, 2002. BREZINKA, W. Filozofické základy výchovy. Praha, 1996. GILBERTOVÁ, S. ? MATOUŠEK, O. GILBERTOVÁ, S. ? MATOUŠEK, O. Praha, 2002. Born, M. - Wolf, E. Integrální antropologie na prahu 21. století. Praha, Karolinum, 2002. Suchý, J. Jak se mění člověk. Praha: SPN, 1972. FUKUYAMA, F. Konec dějin a poslední člověk. Praha, 2002. WILSON, E. O. Konsilience. Jednota vědění: O nezbytnosti sjednocení přírodních a humanitních věd. Praha: NLN, 1999. FRANZEN, A. Malé církevní dějiny. Kostelní Vydří, 2006. ŠIŠKOVÁ, T. a kol. Menšiny a migranti v České repuglice. Praha, 2001. ISBN 80-7178-648-9.KAPICA, M. Pedagogika zdraví. Olomouc, 2000. HUTINGTON, S. P. Střet civilizací. Praha, 2002. MURPHY R. F. Úvod do kulturní a sociální antropologie. Praha, 1998. KUČEROVÁ, S. Úvod do pedagogické antropologie a axiologie. Brno, 1994. Budil, I. T. Za obzor Západu: proměny antropologického myšlení. Praha, 2001. Mácha, K. 100 tezí o integrální antropologii. Olomouc: PdF UP, 2004.

Požadavky

Esej : Využití poznatků z integrální a pedagogické antropologie ve vlastním životě a profesní práci.Referát k zadanému tématu.Schopnost o problematice Integrální a pedagogické antropologie aktivně diskutovat.

Garant

Mgr. Petr Zemánek, Ph.D.

Vyučující

Mgr. Petr Zemánek, Ph.D.