Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Předmět Aktivizační metody ve výuce ČJL (8) (KČJ / AMEČK)

Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu KČJ / AMEČK - Aktivizační metody ve výuce ČJL (8), Pedagogická fakulta, Univerzita Palackého v Olomouci (UP).

Top 10 materiálů tohoto předmětu

Materiály tohoto předmětu

Materiál Typ Datum Počet stažení

Další informace

Obsah

Semináře jsou zaměřeny zejména na motivaci žáků v jazykové složce předmětu český jazyk. Studenti získají zkušenosti se zařazováním aktivizačních metod a forem práce v různých fázích vyučování a osvojí si řadu cvičení tradičních (například využití všestranných jazykových rozborů) až například po metody RWCT (Kritického myšlení). Získají rovněž přehled o metodických oporách pro učitele.

Literatura

ČECHOVÁ, M., STYBLÍK, V. Čeština a její vyučování. Praha: SPN, 1998. http://www.rvp.cz/Rámcový vzdělávací program pro základní vzdělávání. Praha: VÚP, 2007. NELEŠOVSKÁ, A. Jak se děti učí hrou. Praha: Grada, 2004. ISBN 80-247-0815-9.Kafomet (katalog forem a metod práce). Třebíč: Infra, 2009. JEČNÁ, K. Nuda při češtině? Ani nápad!. Praha: Strom, 1997. Grecmanová, H., Urbanovská, E., Novotný, P. Podporujeme aktivní myšlení a samostatné učení žáků. Olomouc: Hanex, 2000. ISBN 80-8578-328-2.Bláhová, R. Recepty na zajímavé hodiny českého jazyka a literatury. (poslední aktualizace). Praha: Raabe, 2008. BERAN, V. a kol. Učím s radostí (zkušenosti - lekce - projekty). Praha: Agentura STROM, 2003. ISBN 80-86106-09-8.

Požadavky

Aktivní účast na seminářích, plnění průběžných úkolů, odevzdání portfolia studenta.Vybrané úkoly: Seznámení se strukturou RVPZV (zaměřeno na 1. stupeň). Analýza konkrétního ŠVP se zaměřením na vzdělávací oblast jazyk a komunikace a jazykové učivo. Příprava na hodinu českého jazyka (prezentace vybraného jazykového učiva s využitím některých aktivizačních metod (např. RWCT). Vytvoření tří vlastních aktivizačních cvičení do jazykového vyučování. Vytvoření vlastního metodického souboru (knihovničky) pro vyučování českého jazyka na 1. stupni ZŠ (publikace, portály atd. s touto tematikou).

Garant

Mgr. Milan Polák, Ph.D.

Vyučující

Mgr. Milan Polák, Ph.D.