Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Předmět Aktivizační metody ve výuce slohu (8) (KČJ / AMVS)

Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu KČJ / AMVS - Aktivizační metody ve výuce slohu (8), Pedagogická fakulta, Univerzita Palackého v Olomouci (UP).

Top 10 materiálů tohoto předmětu

Materiály tohoto předmětu

Materiál Typ Datum Počet stažení

Další informace

Obsah

1. Stavba RVPZV s důrazem na 1. st. ZŠ a vzdělávací oblast jazyk a komunikace.2. Představení, aplikace a implementace metod výuky, které rozvíjejí u žáků samostatnost, tvořivost, schopnost sebepoznání, sebedůvěru, kooperaci, zodpovědnost a kritické myšlení (se zaměřením na slohové vyučování).3. Systém jazykových cvičení ve slohovém vyučování a jejich využití při motivaci žáků.4. Možnosti integrace vzdělávacích oblastí a průřezových témat ve slohovém vyučování.5. Metodická opora pro učitele ve slohovém vyučování.

Získané způsobilosti

Studenti se seznámí se strukturou RVPZV (zaměřeno na 1. stupeň) se zaměřením na vzdělávací oblast jazyk a komunikace a slohové vyučování.Aktivně využívají aktivizační cvičení v různých fázích vyučování (například cvičení RWCT).Získají schopnost aplikovat tato cvičení a využívat je ve slohovém vyučování při integraci vzdělávacích oblastí a tvorbě miniprojektů. Umí vyhledat metodickou pomoc do jazykového vyučování (publikace, portály aj.).

Literatura

ČECHOVÁ, M. a kol.. Hrátky s češtinou. Praha, 2010. ISBN 978-80-7367-657-5.KRŮŽELOVÁ, M. Máme rádi sloh: zábavné náměty k rozvoji klíčových kompetencí při výuce slohu. Praha: Portál, 2009. ISBN 9788073675509.Rámcový vzdělávací program pro základní vzdělávání. Praha: VÚP, 2007. NELEŠOVSKÁ, A. Jak se děti učí hrou. Praha: Grada, 2004. ISBN 80-247-0815-9.SCHNEIDEROVÁ, E. Jazykové hry a hříčky. Praha, 2010. ISBN 978-80-7367-657.Kafomet (katalog forem a metod práce). Třebíč: Infra, 2009. Metodický portál RVP. Praha. Petty, G. Moderní vyučování. Praha: Portál, 1996. JEČNÁ, K. Nuda při češtině? Ani nápad!. Praha: Strom, 1997. GRECMANOVÁ, H., URBANOVSKÁ, E., NOVOTNÝ, P. Podporujeme aktivní myšlení a samostatné učení žáků. Olomouc: Hanex, 2000. ISBN 80-85783-28-2.Bláhová, R. Recepty na zajímavé hodiny českého jazyka a literatury. (poslední aktualizace). Praha: Raabe, 2008. BERAN, V. a kol. Učím s radostí (zkušenosti - lekce - projekty). Praha: Agentura STROM, 2003. ISBN 80-86106-09-8.FISCHER, R. Učíme děti myslet a učit se. Praha: Portál, 1997. ISBN 80-7178-120-7.Silberman, M. 101 metod pro aktivní výcvik a vyučování. Praha: Portál, 1997. ISBN 80-7178-124-X.

Požadavky

Aktivní účast na seminářích, plnění průběžných úkolů, odevzdání portfolia studenta.Vybrané úkoly: Seznámení se strukturou RVPZV (zaměřeno na 1. stupeň)se zaměřením na vzdělávací oblast jazyk a komunikace a slohové vyučování.Příprava na hodinu českého jazyka (prezentace vybraného slohového učiva s využitím některých aktivizačních metod (např. RWCT).Vytvoření dvou prezentací zaměřených na integraci vzdělávacích oblastí a využití regionálních prvků ve slohovém vyučování. Vytvoření vlastního metodického souboru (knihovničky) pro vyučování českého jazyka na 1. stupni ZŠ se zaměřením na slohové vyučování (publikace, portály atd. s touto tematikou).

Garant

Mgr. Milan Polák, Ph.D.