Předmět Aktuální otázky gramatiky (8) (KČJ / AOG)
Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu KČJ / AOG - Aktuální otázky gramatiky (8), Pedagogická fakulta, Univerzita Palackého v Olomouci (UP).
Top 10 materiálů tohoto předmětu
Materiály tohoto předmětu
Materiál | Typ | Datum | Počet stažení |
---|
Další informace
Obsah
1. Jazykové vyučování a jeho teorie.2. Aktuální problémy spojené s pojetím vyučování v českém jazyce na 1. stupni ZŠ.3. Aplikace jazykových poznatků v kontextu se základními principy RVPZV, integrací poznatků a komunikační výchovou.4. Využití aktivizačních metod a forem práce a myšlenkových pochodů (s důrazem na integraci) v jazykovém vyučování.5. Odborná a didaktická literatura předmětu.
Získané způsobilosti
Student se orientuje v jazykových teoriích a v aktuálních otázkách jazykového vyučování.Ovládá strukturu a obsah edukačních materiálů pro 1. stupeň ZŠ (RVPZV).Umí aplikovat různorodé metody a formy práce v jazykovém vyučování zejména s využitím indukce.Orientuje se v současné odborné a didaktické literatuře předmětu.
Literatura
ČECHOVÁ, M., STYBLÍK, V. Čeština a její vyučování. Praha: SPN, 1998. Hauser, P. a kol. Didaktika českého jazyka pro 2. stupeň ZŠ (tři díly). Brno: MU, 1994. Karel Šebesta. Od jazyka ke komunikaci. Praha, 2005. ISBN 80-246-0948-7.Rámcový vzdělávací program pro základní vzdělávání. Praha: VÚP, 2007. ČECHOVÁ, M. a kol.. Hrátky s češtinou. Praha, 2010. ISBN 978-80-7367-657.SCHNEIDEROVÁ, E. Jazykové hry a hříčky. Praha, 2010. ISBN 978-80-7367-657-5.Kafomet (katalog forem a metod práce). Třebíč: Infra, 2009. KRŮŽELOVÁ, M. Máme rádi sloh: zábavné náměty k rozvoji klíčových kompetencí při výuce slohu. Praha, 2009. ISBN 9788073675509.JEČNÁ, K. Nuda při češtině? Ani nápad!. Praha: Strom, 1997. ŠEBESTA, K. Od jazyka ke komunikaci. Praha: UK, 2005. ISBN 80-246-0948.Polák, M. Učitel českého jazyka a současná základní škola. Olomouc: Vydavatelství UP, 2002. HAUSENBLAS, O. Vrátíme smysl hodinám češtiny?. Zbuzany, 1992.
Požadavky
Aktivní účast na seminářích, průběžné plnění úkolů a vytvoření portfolia studenta.Některé úkoly:Prezentace vybraného gramatického učiva induktivní metodou (vyvození).Vytvoření přípravy na hodinu českého jazyka s využitím aktivizačních metod a forem práce.Vytvoření souboru aktivizačních cvičení pro jazykové vyučování.Vytvoření seznamu literatury a portálů s tematikou jazykového vyučování.
Garant
Mgr. Milan Polák, Ph.D.