Předmět Didaktika mateřského jazyka A (KČJ / DIMJA)
Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu KČJ / DIMJA - Didaktika mateřského jazyka A, Pedagogická fakulta, Univerzita Palackého v Olomouci (UP).
Top 10 materiálů tohoto předmětu
Materiály tohoto předmětu
Materiál | Typ | Datum | Počet stažení |
---|
Další informace
Obsah
1. Současné pojetí vyučování českého jazyka na ZŠ.2. Struktura a obsah RVPZV se zaměřením na vzdělávací oblast Jazyk a jazyková komunikace.3. Metody a formy práce, jazyková cvičení užívaná v hodinách českého jazyka.4. Rozvržení jazykového učiva do jednotlivých období na 1. stupni ZŠ.5. Lexikální a tvaroslovný pravopis na I. stupni základní školy, algoritmy, cvičení, hodnocení,6. Učebnice a didaktické prostředky pro výuku českého jazyka na 1. stupni ZŠ.
Získané způsobilosti
Po absolvování předmětu by studenti měli být schopni:- znát a používat základní literaturu oboru,- charakterizovat předmět český jazyk na I. stupni ZŠ a znát jeho specifické postavení v systému současného vzdělávání, a definovat jeho cíle,- orientovat se v RVPZV s důrazem na oblast Jazyk a jazyková komunikace (kompetence, rozvržení učiva apod.,- prokázat znalost metod, forem práce a cvičení užívaných v jazykovém vyučování a aplikovat je na vybrané učivo,- orientovat se v nabídce učebnic českého jazyka pro I. stupeň ZŠ a současných vzdělávacích dokumentech, - využívat podpůrné didaktické prostředky při vyučování českého jazyka a jeho inovaci.- objasnit problematiku hodnocení a klasifikace v předmětu a umět využít své schopnosti při opravě a klasifikaci vybraného jazykového učiva.
Literatura
ČECHOVÁ, M., STYBLÍK, V. Čeština a její vyučování. Praha, 1998. ISBN 80-85937-47-6.BAUER, A. Čeština na dlani. Olomouc: Rubico, 2000. ISBN 80-85839-56-3.HUBÁČEK, J. Čeština pro učitele. Opava: OPTYS, 1996. ISBN 80-85819-41-4.BRABCOVÁ, R. a kol. Didaktika českého jazyka pro 2. - 4. ročník ZŠ. Praha: SPN, 1990. HUBÁČEK, J. Didaktika pro studující učitelství ve 2. - 4. ročníku ZŠ. PETTY, G. Moderní vyučování. Praha: Portál, 1996. ISBN 80-7178-070-7.Rámcový vzdělávací program pro základní vzdělávání. Praha: VÚP, 2007. HAUSER, P., ONDRÁŠKOVÁ, K. Základy didaktiky českého jazyka pro 1. st. ZŠ. Brno: MU, 1990.
Požadavky
Splnění podmínek stanovených vyučujícím na začátku semestru. Docházka (90 %), průběžné úkoly:- znalost kurikulárních dokumentů (Bílá kniha, RVPZV, ŠVP),- konkrétní ukázka vyvození gramatického učiva induktivní metodou,- vzorová příprava na hodinu věnovaná jazykovému vyučování,- charakteristika vybrané učebnice českého jazyka pro I. stupeň ZŠ,- charakteristika vybrané publikace zaměřené na aktivizační metody na I. stupni ZŠ.Další průběžné úkoly podle potřeby.
Garant
Mgr. Milan Polák, Ph.D.