Předmět Literární praktikum (KČJ / LIPMK)
Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu KČJ / LIPMK - Literární praktikum, Pedagogická fakulta, Univerzita Palackého v Olomouci (UP).
Top 10 materiálů tohoto předmětu
Materiály tohoto předmětu
Materiál | Typ | Datum | Počet stažení |
---|
Další informace
Obsah
Podstata, funkce a obsahová struktura literatury pro děti. Specifické rysy literatury pro děti, její místo v literatuře celonárodní. Charakteristika nejfrekventovanějších žánrů dětské literatury, jejich vývoj a současný stav (lidová a umělá poezie, lidová a autorská pohádka, příběh s dětským hrdinou, umělecko-naučná a populárně naučná literatura). Problematika literárního kýče v dětské literatuře. Prohlubování dovednosti interpretace uměleckého textu.
Literatura
TOMAN, J. Dětské čtenářství a literární výchova. Brno: CERM, 1999. ŠIMANOVSKÝ, Z., MERTIN, V. Hry pomáhají s problémy. 1. vyd. Praha: Portál, 1996. BERNEOVÁ, P. H., SAVARY, L. Jak nevychovávat dítě s pocitem méněcennosti. 1. vyd. Praha : Portál, 1998. BEAN, R. Jak rozvíjet tvořivost dítěte. 1. vyd. Praha: Portál, 1995. BELZ, H., SIEGRIST, M. Klíčové kompetence a jejich rozvíjení. 1. vyd. Praha: Portál, 2001. BRUCEOVÁ, T. Předškolní výchova. 1. vyd. Praha: Portál, 1996. CHALOUPKA, O. Škola a počátky dětského čtenářství. 1. vyd. Praha: Victoria Publishing, 1995. CAIATIOVÁ, M., DELAČOVÁ, S. a MÜLLEROVÁ, A. Volná hra. 1. vyd. Praha: Portál, 1994. TOMAN, J. Vybrané kapitoly z teorie dětské literatury. 1. vyd. České Budějovice: PdF JU, 1992. BRIERLEY, J. 7 prvních let života rozhoduje. 2. vyd. Praha: Portál, 2000. BUDÍNSKÁ, H. Hry pro šest smyslů. Praha, 2008. MACHKOVÁ, E. Metodika dramatické výchovy : zásobník dramatických her a improvizací. Praha: Sdružení pro tvořivou dramatiku, 2005. ISBN 80-901660-6-7.
Požadavky
docházka 80%, zpracování seminární práce dle zadání, vykonání zkoušky (kolokvia, zápočtu)
Garant
doc. Mgr. Jaroslav Vala, Ph.D.