Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Předmět Literární praktikum (KČJ / LITPM)

Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu KČJ / LITPM - Literární praktikum, Pedagogická fakulta, Univerzita Palackého v Olomouci (UP).

Top 10 materiálů tohoto předmětu

Materiály tohoto předmětu

Materiál Typ Datum Počet stažení

Další informace

Obsah

RVP pro předškolní vzdělávání, klíčové kompetence a vzdělávací oblasti. Očekávané výstupy a jejich dosahování prostřednictvím práce s literárními texty. Čtenářská propedeutika, žánrová skladba předčtenářského a raně čtenářského období.

Získané způsobilosti

Student bude po absolvování disciplíny schopen vybrat adekvátní metody interpretace literárního textu, zdůvodnit jejich volbu a pracovat s ukázkami tak, aby byly rozvíjeny klíčové kompetence dětí předškolního věku, tj. kompetence k učení, kompetence k řešení problémů, kompetence komunikativní, kompetence sociální a personální a kompetence činnostní a občanské.

Literatura

Petr, F. (1929). Olejomalba a enkaustika. Praha: Peometheus. Opravilová, E., & Gebhartová, V. (2011). Rok v mateřské škole: učebnice pro pedagogické obory středních, vyšších a vysokých škol. Praha: Portál. Hník, O. (2007). Hravá interpretace v hodinách čtení a literární výchovy: inspirativní materiál pro učitele literární výchovy a studenty učitelství. Jinočany: H&H. Ječná, K. (1997). Nuda při češtině? Ani nápad!: zásobník 307 her a nápadů pro výuku českého jazyka. Praha: Agentura Strom. Čeňková, J., Sieglová, N., & Dejmalová, K. (2006). Vývoj literatury pro děti a mládež a její žánrové struktury: adaptace mýtů, pohádek a pověstí, autorská pohádka, poezie, próza a komiks pro děti a mládež. Praha: Portál.

Požadavky

Splnění podmínek stanovených vyučujícím na začátku semestru.

Garant

doc. PhDr. Vlasta Řeřichová, CSc.