Předmět Souvislá pedagogická praxe 2 (KČJ / MSPP2)
Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu KČJ / MSPP2 - Souvislá pedagogická praxe 2, Pedagogická fakulta, Univerzita Palackého v Olomouci (UP).
Top 10 materiálů tohoto předmětu
Materiály tohoto předmětu
Materiál | Typ | Datum | Počet stažení |
---|
Další informace
Obsah
Student postupuje podle písemných metodických pokynů.1.Poznání školy a práce učitele, osobnosti žáka.2.Seznámení se se základní dokumentací na základní škole, metodickou literaturou a učebnicemi, podle nichž se vyučuje předmět český jazyk na dané škole.3. Vedení vyučování, práce učitele českého jazyka na základní škole.4. Sebereflexe vlastní práce.5. Plánování učiva v dlouhodobějším horizontu.
Získané způsobilosti
Student poznává v návaznosti na předchozí praxi reálné prostředí školy.Dokáže prakticky využívat poznatky z obecně zaměřených disciplín (obecná didaktika) a oborové didaktiky českého jazyka.Seznámí se s provozem školy a s náplní práce učitele českého jazyka.Získá schopnost plánovat a realizovat vyučování s ohledem na jeho cíle a specifika žáků.Aplikuje různorodé metody, formy práce a cvičení v konkrétních hodinách jazykového vyučování.Je schopen sebereflexe vlastní činnosti.Dokáže plánovat svou činnost.
Literatura
ČECHOVÁ, M. aj. Čeština a její vyučování. Metodika českého jazyka. Praha: SPN, 1998. ISBN 80-85937-47-6.Musilová, M. Metodika praxe. Olomouc : UP, 2007. Šimoník, O. Pedagogická praxe. Brno: MSD, 2005. ISBN 80-86633-30-6.Podlahová, L. Pedagogická praxe: průvodce pro současné studenty a budoucí učitele. Olomouc: VUP, 1998. ISBN 80-7067-793-7.ŠVEC, V. Pedagogická příprava budoucích učitelů: problémy a inspirace. Brno, 1999. ISBN 80-85931-70-2.Podlahová, L. První kroky učitele. Praha: Triton, 2004. ISBN 8072544748.PODLAHOVÁ, L. Ze studenta učitelem. Olomouc: VUP, 2002.
Požadavky
1. Absolvování praxe v rozsahu čtyř týdnů a výuky v rozsahu minimálně 15 hodin, 5 hodin náslechů.2. Student vypracovává a posléze odevzdává portfolio, jehož součástí jsou (minimálně):- přehled odučených hodin a hodnocení studenta uvádějícím učitele.,- soubor podrobných příprav na vyučovací hodiny a záznamy z hospitací,- ukázky aktivizačních pomůcek a cvičení využitých studentem v průběhu praxe,- další výstupy z úkolů zadaných metodiky katedry.
Garant
PhDr. PaedDr. Václav Klapal, Ph.D.doc. PaedDr. Marcela Musilová, Ph.D.Mgr. Milan Polák, Ph.D.
Vyučující
Mgr. Milan Polák, Ph.D.