Předmět Problematika přípravy na hodiny ČJ se za (KČJ / PČJMV)
Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu KČJ / PČJMV - Problematika přípravy na hodiny ČJ se za, Pedagogická fakulta, Univerzita Palackého v Olomouci (UP).
Top 10 materiálů tohoto předmětu
Materiály tohoto předmětu
Materiál | Typ | Datum | Počet stažení |
---|
Další informace
Obsah
1. Vnitřní integrace předmětu český jazyk.2. Integrace jako základní princip RVPZV.3. Využití projektové metody, metod RWCT aj. se zaměřením na typ studijního programu a stupeň školy, na nějž jsou připravováni.4. Prezentace projektů, třífázový model učení (evokace, uvědomění si významu, reflexe).
Získané způsobilosti
Student je schopen integrovat učivo tří složek jazykového vyučování: mluvnice, slohu a literární výchovy.Student získá způsobilost integrovat v jazykovém vyučování poznatky z jiných vzdělávacích oblastí a průřezových témat.Dovede k tomu využívat různorodých metod a forem práce a aktivizačních cvičení.
Literatura
Podroužek, L. Integrovaná výuka na základní škole v teorii a praxi. Plzeň : Fraus. 96 s., 2002. ISBN 80-7238-157-1.ŠEBESTA, K. Od jazyka ke komunikaci. Praha, 2005. KOSTEČKA, J. Do světa češtiny jinak. Jinočany: HaH, 1993. ISBN 80-85787-24-5.JEČNÁ, K. Nuda při če štině? Ani nápad!. Praha: Strom , 1997. PASCH, M. a kol. Od vzdělávacího programu k vyučovací hodině: jak pracovat s kurikulem. Praha: Portál, 1998. ISBN 80-7178-127-4.GRECMANOVÁ, H., URBANOVSKÁ, E. a NOVOTNÝ, P. Podporujeme aktivní myšlení a samostatné učení žáků. 1. vyd. Olomouc: Hanex, 2000. ISBN 80-85783-28-2.location: http://www.vuppraha.czKAŠOVÁ, J. A KOL. Škola trochu jinak - projektové vyučování v teorii a praxi. Kroměříž : JUVENTA, 1995. LOKŠA, J. Tvořivé vyučování. Praha: Grada Publishing, 2003. ISBN 80-247-0374-2.BERAN, V. a kol. Učím s radostí (zkušenosti - lekce - projekty). Praha: Agentura STROM, 2003. ISBN 80-86106-09-8.HAUSENBLAS, O. Vrátíme smysl hodinám češtiny?. Zbuzany, 1992.
Požadavky
Výstupy: portfolio studenta, prezentace miniprojektů v rozsahu dvou a více hodin.Metody: RWCT, projektová metoda, metoda řízeného rozhovoru aj.80% účast na seminářích, průběžné plnění úkolů.Vybrané úkoly:Vypracování vzorové přípravy pro prezentaci jazykového učiva s využitím integrace předmětů.Vypracování miniprojektu s využitím integrace předmětů a regionálních námětů (se zaměřením na slohové vyučování).Sestavení přehledu literatury a portálů zabývajících se vyučováním českého jazyka (se zaměřením na slohové vyučování).
Garant
Mgr. Milan Polák, Ph.D.