Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Předmět Problematika přípravy na hodiny ČJ se za (KČJ / PČJMV)

Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu KČJ / PČJMV - Problematika přípravy na hodiny ČJ se za, Pedagogická fakulta, Univerzita Palackého v Olomouci (UP).

Top 10 materiálů tohoto předmětu

Materiály tohoto předmětu

Materiál Typ Datum Počet stažení

Další informace

Obsah

1. Vnitřní integrace předmětu český jazyk.2. Integrace jako základní princip RVPZV.3. Využití projektové metody, metod RWCT aj. se zaměřením na typ studijního programu a stupeň školy, na nějž jsou připravováni.4. Prezentace projektů, třífázový model učení (evokace, uvědomění si významu, reflexe).

Získané způsobilosti

Student je schopen integrovat učivo tří složek jazykového vyučování: mluvnice, slohu a literární výchovy.Student získá způsobilost integrovat v jazykovém vyučování poznatky z jiných vzdělávacích oblastí a průřezových témat.Dovede k tomu využívat různorodých metod a forem práce a aktivizačních cvičení.

Literatura

Podroužek, L. Integrovaná výuka na základní škole v teorii a praxi. Plzeň : Fraus. 96 s., 2002. ISBN 80-7238-157-1.ŠEBESTA, K. Od jazyka ke komunikaci. Praha, 2005. KOSTEČKA, J. Do světa češtiny jinak. Jinočany: HaH, 1993. ISBN 80-85787-24-5.JEČNÁ, K. Nuda při če štině? Ani nápad!. Praha: Strom , 1997. PASCH, M. a kol. Od vzdělávacího programu k vyučovací hodině: jak pracovat s kurikulem. Praha: Portál, 1998. ISBN 80-7178-127-4.GRECMANOVÁ, H., URBANOVSKÁ, E. a NOVOTNÝ, P. Podporujeme aktivní myšlení a samostatné učení žáků. 1. vyd. Olomouc: Hanex, 2000. ISBN 80-85783-28-2.location: http://www.vuppraha.czKAŠOVÁ, J. A KOL. Škola trochu jinak - projektové vyučování v teorii a praxi. Kroměříž : JUVENTA, 1995. LOKŠA, J. Tvořivé vyučování. Praha: Grada Publishing, 2003. ISBN 80-247-0374-2.BERAN, V. a kol. Učím s radostí (zkušenosti - lekce - projekty). Praha: Agentura STROM, 2003. ISBN 80-86106-09-8.HAUSENBLAS, O. Vrátíme smysl hodinám češtiny?. Zbuzany, 1992.

Požadavky

Výstupy: portfolio studenta, prezentace miniprojektů v rozsahu dvou a více hodin.Metody: RWCT, projektová metoda, metoda řízeného rozhovoru aj.80% účast na seminářích, průběžné plnění úkolů.Vybrané úkoly:Vypracování vzorové přípravy pro prezentaci jazykového učiva s využitím integrace předmětů.Vypracování miniprojektu s využitím integrace předmětů a regionálních námětů (se zaměřením na slohové vyučování).Sestavení přehledu literatury a portálů zabývajících se vyučováním českého jazyka (se zaměřením na slohové vyučování).

Garant

Mgr. Milan Polák, Ph.D.