Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Předmět Didaktika českého jazyka 2* (KČJ / WČJ2)

Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu KČJ / WČJ2 - Didaktika českého jazyka 2*, Pedagogická fakulta, Univerzita Palackého v Olomouci (UP).

Top 10 materiálů tohoto předmětu

Materiály tohoto předmětu

Materiál Typ Datum Počet stažení

Další informace

Obsah

Studenti se seznámí s hlavními tendencemi ve vývoji vyučování českému jazyku, se současnou koncepcí vyučování, se základními cíli a úkoly, s metodami, formami a organizací vyučování, s didaktickými problémy učiva a s praktickým využíváním moderních vyučovacích pomůcek zejména ve slohovém vyučování.

Literatura

Podroužek, L. Integrovaná výuka na základní škole v teorii a praxi. Plzeň : Fraus. 96 s., 2002. ISBN 80-7238-157-1.Čechová, M. Komplexní jazykové rozbory. Praha: SPN, 1998. Čechová, M. Komunikační a slohová výchova. Praha: ISV, 1998. ISBN 80-85866-32-3.ŠEBESTA, K. Od jazyka ke komunikaci. Praha, 2005. Polák, M. Učitel českého jazyka a současná základní škola. Olomouc: Vydavatelství UP, 2002. Průcha, J. Moderní pedagogika. Praha: Portál., 1997. ISBN 80-7178-170-3.Čechová, M. Čeština a její vyučování. Praha: SPN, 1998. Hauser, P. a kol. Didaktika českého jazyka. Brno: Masarykova univerzita, 1994. HAUSER, P. aj. Didaktika českého jazyka, díl I, II a III. Brno: Vydavatelství MU, 1994. ISBN 80-210-1035-5.KOSTEČKA, J. Do světa češtiny jinak. Jinočany: HaH, 1993. ISBN 80-85787-24-5.GRECMANOVÁ, H., URBANOVSKÁ, E., NOVOTNÝ, P. Podporujeme aktivní myšlení a samostatné učení žáků. Olomouc: Hanex, 2000. ISBN 80-85783-28-2.BERAN, V. a kol. Učím s radostí (zkušenosti - lekce - projekty). Praha: Agentura STROM, 2003. ISBN 80-86106-09-8.FISCHER, R. Učíme děti myslet a učit se. Praha: Portál, 1997. ISBN 80-7178-120-7.

Požadavky

Výstupy: portfolio studenta, prezentace miniprojektů v rozsahu dvou a více hodin.Metody: RWCT, projektová metoda, metoda řízeného rozhovoru aj.80% účast na seminářích, průběžné plnění úkolů.Vybrané úkoly:Vypracování vzorové přípravy pro prezentaci slohového učiva s využitím integrace předmětů.Vypracování miniprojektu s využitím integrace předmětů a regionálních námětů (se zaměřením na slohové vyučování).Sestavení přehledu literatury a portálů zabývajících se vyučováním českého jazyka (se zaměřením na slohové vyučování).

Garant

Mgr. Milan Polák, Ph.D.

Vyučující

Mgr. Milan Polák, Ph.D.