Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Předmět Aktivizační metody (KNJ / NAME)

Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu KNJ / NAME - Aktivizační metody, Pedagogická fakulta, Univerzita Palackého v Olomouci (UP).

Top 10 materiálů tohoto předmětu

Materiály tohoto předmětu

Materiál Typ Datum Počet stažení

Další informace

Obsah

Specifikace pojmů metoda, forma, výuková strategie atd. Druhy aktivizačních metod. Aktivizující metody: rozhovor, Blitzlicht, Mind Map, Brainstorming. Metody a formy aktivní práce žáků ve výuce cizího jazyka. Vliv aktivizačních metod na žáka, učitele, kolektiv. Problémy se zaváděním aktivizačních metod. Tvorba, zavádění a vlastní realizace aktivizačních metod v cizojazyčné výuce. Diskusní metody, situační metody, inscenační metody. Problémová výuka. Praktické náměty pro výuku cizího jazyka na základní škole.

Získané způsobilosti

Student má přehled o základních aktivizačních metodách a je schopen je aplikovat do výuky NJ pro žáky ZŠ.

Literatura

GRECMANOVÁ, Helena a URBANOVSKÁ, Eva. Aktivizační metody ve výuce, prostředek ŠVP. Olomouc: Hanex, 2007. ISBN 978-80-85783-73-5.DÖMISCHOVÁ, Ivona. Projektová výuka: moderní strategie vzdělávání v České republice a německy mluvících zemích. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci, 2011. ISBN 978-80-244-2915-1.KOTRBA, Tomáš a LACINA, Lubor. Aktivizační metody ve výuce: příručka moderního pedagoga. Brno: Barrister & Principal, 2011. ISBN 978-80-87474-34-1.JANÍKOVÁ, Věra. Methodik und Didaktik des Unterrichts Deutsch als Fremdsprache im Überblick. Brno: Masarykova univerzita Brno, 2000. ISBN 80-210-2344-9.SITNÁ, Dagmar. Metody aktivního vyučování: spolupráce žáků ve skupinách. Praha: Portál, 2013. ISBN 978-80-262-0404-6.BIEL, Kerstin. Motivation und Fremdsprachenunterricht. München:Vdm Verlag Dr. Müller, 2007. ISBN 3836412004.Miller, R. 99 Schritte zum professionellen Lehrer. Erfahrungen. Impulse. Empfehlungen. Grossburgwedel, 2006. ISBN 10:3-7800-4938-4.

Požadavky

Průběžné plnění zadaných úkolů a participace na výuce. Vytvoření a odprezentování zadaného tématu před skupinou.

Garant

PhDr. Ivona Dömischová, Ph.D.