Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Předmět Aktivizační metody ve výuce němčiny (KNJ / NKAME)

Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu KNJ / NKAME - Aktivizační metody ve výuce němčiny, Pedagogická fakulta, Univerzita Palackého v Olomouci (UP).

Top 10 materiálů tohoto předmětu

Materiály tohoto předmětu

Materiál Typ Datum Počet stažení

Další informace

Obsah

Specifikace pojmů metoda, forma, výuková strategie atd. Druhy aktivizačních metod. Aktivizující metody: rozhovor, Blitzlicht, Mind Map, Brainstorming. Metody a formy aktivní práce žáků ve výuce cizího jazyka. Vliv aktivizačních metod na žáka, učitele, kolektiv. Problémy se zaváděním aktivizačních metod. Tvorba, zavádění a vlastní realizace aktivizačních metod v cizojazyčné výuce. Diskusní metody, situační metody, inscenační metody. Problémová výuka. Praktické náměty pro výuku cizího jazyka na základní škole.

Získané způsobilosti

Student má přehled o základních aktivizačních metodách a je schopen je aplikovat do výuky NJ pro žáky ZŠ.

Literatura

Henrici, Gerd; Riemer, Claudia. Einführung in die Didaktik des Unterrichts. Schneider Verlag: Hohengehren, 1996. ISBN 3-87116-797-5.Biel, Kerstin. Motivation und Fremdsprachenunterricht. Vdm Verlag Dr. Müller,, 2007. ISBN 10-3836412004.DÖMISCHOVÁ, Ivona. Projektová výuka: moderní strategie vzdělávání v České republice a německy mluvících zemích. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci, 2011. ISBN 978-80-244-2915-1.GRECMANOVÁ, Helena a URBANOVSKÁ, Eva. Aktivizační metody ve výuce, prostředek ŠVP. Olomouc: Hanex, 2007. ISBN 978-80-85783-73-5.KOTRBA, Tomáš a LACINA, Lubor. Aktivizační metody ve výuce: příručka moderního pedagoga. Brno: Barrister & Principal, 2011. ISBN 978-80-87474-34-1.JANÍKOVÁ, Věra. Methodik und Didaktik des Unterrichts Deutsch als Fremdsprache im Überblick. Brno: Masarykova univerzita Brno, 2000. ISBN 80-210-2344-9.Grone, Wiebke; Petersen, Jörg. Zum Lernen anregen. Motivation in Theorie und Praxis. Ein praxisorientiertes Studien- und Arbeitsbuch mit Lernsoftware. Herausgegeben von Jörg Petersen und Gerd-Bodo Reinert. Donauwörth: Auer Verlag, 2002.

Požadavky

Průběžné plnění zadaných úkolů a participace na výuce. Vytvoření a odprezentování zadaného tématu před skupinou.

Garant

PhDr. Ivona Dömischová, Ph.D.

Vyučující

PhDr. Ivona Dömischová, Ph.D.