Předmět Didaktika němčiny 1 (KNJ / NKDI1)
Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu KNJ / NKDI1 - Didaktika němčiny 1, Pedagogická fakulta, Univerzita Palackého v Olomouci (UP).
Top 10 materiálů tohoto předmětu
Materiály tohoto předmětu
Materiál | Typ | Datum | Počet stažení |
---|
Další informace
Obsah
Hlavní pojmy z oblasti didaktiky a metodiky výuky cizího jazyka. Metody výuky cizího jazyka. Role učitele a žáka v cizojazyčném vyučování. Vyučovací hodina: její struktura, typy vyučovacích hodin. Práce se slovní zásobou, formy, cvičení, kontrola. Rozvoj jazykových dovedností. Cvičení podporující rozvoj jazykových dovedností. Společný Evropský referenční rámec pro jazyky. Počítačově podporovaná výuka, nové trendy ve výuce. Otevřené formy vyučování. Analýza učebnic pro výuku německého jazyka. Webové stránky zaměřené na výuku německého jazyka. Rámcový vzdělávací program pro základní vzdělávání.
Získané způsobilosti
Student se orientuje v základní terminologii z oblasti didaktiky a metodiky cizího jazyka. Student je schopen na základě osvojených poznatků aktivně komunikovat, diskutovat a argumentovat k tématickým okruhům vymezeným seminářem. Aktivní přístup studentů k výuce. Plnění průběžně zadávaných úkolů.
Literatura
Zajícová, Pavla. Didaktik der Fremdsprache Deutsch. Einführung in die Didaktik des Deutschen als Fremdsprache. Ostrava, 2002. Hendrich, Josef. Didaktika cizích jazyků. 1. vyd. Praha: Státní pedagogické nakladatelství, 1988. Henrici, Gerd; Riemer, Claudia. Einführung in die Didaktik des Unterrichts. Schneider Verlag: Hohengehren, 1996. ISBN 3-87116-797-5.Neuner, Gerhard - Hunfeld, Hans. Methoden des fremdsprachlichen Deutschunterrichts: eine Einführunt: Fernstudieneinheit. Berlin: Langenscheidt, 1992. Janíková, Věra. Methodik und Didaktik des Unterrichts Deutsch als Fremdsprache im Überblick. Masarykova univerzita Brno, 2000. ISBN 80-210-2344-9.Jung, L. 99 Stichwörter zum Unterricht. Společný evropský referenční rámec pro jazyky: jak se učíme jazykům, jak je vyučujeme a jak v jazycích hodnotíme. 1. české vyd. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci, 2002. ISBN 80-244-0404-4.Choděra, Radomír - Ries, Lumír. Výuka cizích jazyků na prahu nového století: Výuka cizích jazyků na pranu nového století: (metadidaktika, humanizace) (Variant). 1. vyd. Ostrava: Ostravská univerzita, 1999. ISBN 80-7042-157-6.
Požadavky
Aktivní účast na přednáškách, zpracování a participace na dílčích úkolech.Průběžné plnění zadaných úkolů a participace na výuce. Vytvoření a odprezentování zadaného tématu před skupinou.
Garant
PhDr. Ivona Dömischová, Ph.D.
Vyučující
PhDr. Ivona Dömischová, Ph.D.