Předmět Marketing školy (KPG / BMASK)
Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu KPG / BMASK - Marketing školy, Pedagogická fakulta, Univerzita Palackého v Olomouci (UP).
Top 10 materiálů tohoto předmětu
Materiály tohoto předmětu
Materiál | Typ | Datum | Počet stažení |
---|
Další informace
Obsah
Úvod do problematiky marketingu.Základní pojmy: marketing, reklama, marketingový průzkum, marketingový mix.Specifika školního marketingu. Image školy.Marketingová komunikace školy. Komunikační mix a jeho oblasti.Public relations, formy PR, zásady komunikace s veřejností, média, rodiče, veřejná správa apod.Interní komunikace. Neúspěch a komunikace v krizových situacích.Fundraising a sponzoring. Společenská zodpovědnost, sociální ekonomika.
Získané způsobilosti
Studenti získají základní znalosti z teorie a praxe školního marketingu, seznámí se s pojmy marketing, audit, SWOT analýza, PR, marketingový průzkum, nabídka, poptávka. Po absolvování předmětu budou schopni analyzovat současnou marketingovou strategii školy a navrhnout možná zlepšení.
Literatura
SVĚTLÍK, J. Marketingové řízení školy. 2., aktualiz. vyd. Praha: Wolters Kluwer Česká republika, 2009. ISBN 978-80-7357-494-9.KOTLER, P., TRÍAS DE BES MINGOT, F. Inovativní marketing : jak kreativním myšlením vítězit u zákazníků. Praha: Grada Publishing, 2005. ISBN 80-247-0921-X.HANNAGAN, T. J. Marketing pro neziskový sektor. Praha, 1996. ISBN 80-85943-07-7.Janečková, L., Vaštíková, M. Marketing služeb. Grada Publishing, 2000. ISBN 80-7169-995-0.PAYNE, A. Marketing služeb. Praha, 1996. ISBN 80-7169-276-X.KOTLER, P., WONG, W., SAUNDERS, J., ARMSTRONG, G. Moderní marketing. 4. evropské vydání. Praha: Grada Publishing, 2007. ISBN 978-80-247-1545-2.PRÁŠILOVÁ, M. Vybrané kapitoly ze školského managementu pro pedagogické pracovníky. Olomouc, 2006. ISBN 80-244-1415-5.PRÁŠILOVÁ, M. Vybrané kapitoly ze školského managementu pro učitele. Olomouc, 2003. ISBN 80-244-0676-4.
Požadavky
Aktivní účast ve výuce. Příprava a prezentace seminární práce (SWOT analýza, analýza marketingového mixu, vztahové sítě, produktu a image konkrétní školy). Samostatné studium literatury. Splnění požadavků závěrečného testu.
Garant
PaedDr. Alena Jůvová, Ph.D.
Vyučující
PaedDr. Alena Jůvová, Ph.D.PaedDr. Alena Jůvová, Ph.D.