Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Předmět Marketing školy (KPG / BMASK)

Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu KPG / BMASK - Marketing školy, Pedagogická fakulta, Univerzita Palackého v Olomouci (UP).

Top 10 materiálů tohoto předmětu

Materiály tohoto předmětu

Materiál Typ Datum Počet stažení

Další informace

Obsah

Úvod do problematiky marketingu.Základní pojmy: marketing, reklama, marketingový průzkum, marketingový mix.Specifika školního marketingu. Image školy.Marketingová komunikace školy. Komunikační mix a jeho oblasti.Public relations, formy PR, zásady komunikace s veřejností, média, rodiče, veřejná správa apod.Interní komunikace. Neúspěch a komunikace v krizových situacích.Fundraising a sponzoring. Společenská zodpovědnost, sociální ekonomika.

Získané způsobilosti

Studenti získají základní znalosti z teorie a praxe školního marketingu, seznámí se s pojmy marketing, audit, SWOT analýza, PR, marketingový průzkum, nabídka, poptávka. Po absolvování předmětu budou schopni analyzovat současnou marketingovou strategii školy a navrhnout možná zlepšení.

Literatura

SVĚTLÍK, J. Marketingové řízení školy. 2., aktualiz. vyd. Praha: Wolters Kluwer Česká republika, 2009. ISBN 978-80-7357-494-9.KOTLER, P., TRÍAS DE BES MINGOT, F. Inovativní marketing : jak kreativním myšlením vítězit u zákazníků. Praha: Grada Publishing, 2005. ISBN 80-247-0921-X.HANNAGAN, T. J. Marketing pro neziskový sektor. Praha, 1996. ISBN 80-85943-07-7.Janečková, L., Vaštíková, M. Marketing služeb. Grada Publishing, 2000. ISBN 80-7169-995-0.PAYNE, A. Marketing služeb. Praha, 1996. ISBN 80-7169-276-X.KOTLER, P., WONG, W., SAUNDERS, J., ARMSTRONG, G. Moderní marketing. 4. evropské vydání. Praha: Grada Publishing, 2007. ISBN 978-80-247-1545-2.PRÁŠILOVÁ, M. Vybrané kapitoly ze školského managementu pro pedagogické pracovníky. Olomouc, 2006. ISBN 80-244-1415-5.PRÁŠILOVÁ, M. Vybrané kapitoly ze školského managementu pro učitele. Olomouc, 2003. ISBN 80-244-0676-4.

Požadavky

Aktivní účast ve výuce. Příprava a prezentace seminární práce (SWOT analýza, analýza marketingového mixu, vztahové sítě, produktu a image konkrétní školy). Samostatné studium literatury. Splnění požadavků závěrečného testu.

Garant

PaedDr. Alena Jůvová, Ph.D.

Vyučující

PaedDr. Alena Jůvová, Ph.D.PaedDr. Alena Jůvová, Ph.D.