Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Předmět Metodologie empirického výzkumu (KPG / BMETO)

Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu KPG / BMETO - Metodologie empirického výzkumu, Pedagogická fakulta, Univerzita Palackého v Olomouci (UP).

Top 10 materiálů tohoto předmětu

Materiály tohoto předmětu

Materiál Typ Datum Počet stažení

Další informace

Obsah

Vědecký výzkum a jeho analýza. Metody sběru dat v empirických výzkumech. Výzkumy ex-post-facto a experimenty.

Získané způsobilosti

Student bude umět charakterizovat vědecký výzkum a jeho specifika v oblasti sociálních věd a pedagogiky. Bude znát základní metody a techniky sběru dat, konstrukci výběrového souboru a základní charakteristiky popisné statistiky. Student bude schopen popsat metody ověřování výzkumných hypotéz, statistické testy významnosti a popsat data, na nichž je může použít. Dovede popsat normální rozdělení dat a jeho vlastnosti. Bude schopen ověřovat výzkumné hypotézy. Umí použít korelační analýzu v pedagogickém výzkumu. Dovede aplikovat vhodné grafické znázornění dat. Je schopen napsat závěrečnou výzkumnou zprávu.

Literatura

DISMAN, M. Jak se vyrábí sociologická znalost. Praha, 1996. ISBN 80-246-0139-7.CHRÁSKA, M. K současným trendům pedagogického výzkumu ve světě. Olomouc, 1995. ISBN 80-7067-469-5.PRŮCHA, J. Pedagogický výzkum: Uvedení do teorie a praxe. Praha, 1995. ISBN 80-7184-132-3.GAVORA, P. Úvod do pedagogického výzkumu. Brno, 2000. ISBN 80-85931-79-6.PELIKÁN, J. Základy empirického výzkumu pedagogických jevů. Praha: Karolinum, 2007. ISBN 978-80-7184-569-0.CHRÁSKA, M. Základy výzkumu v pedagogice. Olomouc, 1998. ISBN 80-7067-798-8.CHRÁSKA, M. Metody pedagogického výzkumu. Praha, 2007. ISBN 978-80-247-13694.

Požadavky

Vypracování projektu fiktivního výzkumu v pedagogice.

Garant

PhDr. René Szotkowski, Ph.D.