Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Předmět Obecná didaktika (KPG / K2OBD)

Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu KPG / K2OBD - Obecná didaktika, Pedagogická fakulta, Univerzita Palackého v Olomouci (UP).

Top 10 materiálů tohoto předmětu

Materiály tohoto předmětu

Materiál Typ Datum Počet stažení

Další informace

Obsah

Obecná didaktika jako věda. Základní koncepce vzdělávání (kognitivně psychologické, technologické /ID/). Žák. Výukové cíle (taxonomie, vlastnosti). Učivo. Učební úlohy (taxonomie, formulace, posouzení souboru učebních úloh, otázka jako učební úloha). Metody a formy výuky podporující aktivitu žáků ve výuce. Pedagogická komunikace. Motivace a kázeň ve výuce. Platné kurikulární dokumenty, organizace školního roku. Dvoustupňové kurikulum. Osobnost učitele, kompetence učitele. Pedagogická diagnostika a hodnocení žáků. Sebereflexe a sebezdokonalování učitele.

Získané způsobilosti

Po absolvování předmětu bude student schopen popsat a systémově vysvětlit následující skutečnosti: pojetí obecné didaktiky jako vědy, ukotvení různých koncepcí vzdělávání (kognitivně psychologické, technologické) v čském aktuálním kurikulu, přiměřenost výuky vzhledem ke specifikům žáků, význam kategorie výukových cílů (taxonomie, vlastnosti), strukturu učiva, pojetí učebních úloh (taxonomie, formulace, posouzení souboru učebních úloh, otázka jako učební úloha), metody a formy výuky zaměřené na podporu aktivity žáků ve výuce, význam a specifika pedagogické komunikace, motivace a kázeň ve výuce, aktuálně platné kurikulární dokumenty, osobnost učitele a kompetence učitele, význam zpětné vazby pro učení, pedagogická diagnostika a hodnocení žáků, sebereflexe a sebezdokonalování učitele.

Literatura

OBST, O. Didaktika sekundárního vzdělávání. Olomouc, 2006. ISBN 80-244-1360-4.SKALKOVÁ, J. Obecná didaktika. Praha : Grada, 2007. ISBN 978-80-2471-821-7.BERTRAND, Y. Soudobé teorie vzdělávání. Praha, 1998. ISBN 80-7178-216-5.KALHOUS, Z., OBST, O. Školní didaktika. Praha, 2003. ISBN 80-7178-253-X .Vališová,A., Kasíková, H. Pedagogika pro učitele. Praha: Grada Publishing, 2007. ISBN 978-80-247-1734-0.

Požadavky

Aktivita studentů při výuce.

Garant

doc. PhDr. Michaela Prášilová, Ph.D.

Vyučující

PhDr. Jitka Plischke, Ph.D.