Předmět Obecná didaktika (KPG / KOBDI)
Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu KPG / KOBDI - Obecná didaktika, Pedagogická fakulta, Univerzita Palackého v Olomouci (UP).
Top 10 materiálů tohoto předmětu
Materiály tohoto předmětu
Materiál | Typ | Datum | Počet stažení |
---|
Další informace
Obsah
Obecná didaktika jako věda. Základní koncepce vzdělávání (kognitivně psychologické, technologické /ID/). Žák. Výukové cíle (taxonomie, vlastnosti). Učivo. Učební úlohy (taxonomie, formulace, posouzení souboru učebních úloh, otázka jako učební úloha). Metody a formy výuky podporující aktivitu žáků ve výuce. Pedagogická komunikace. Motivace a kázeň ve výuce. Platné kurikulární dokumenty, organizace školního roku. Dvoustupňové kurikulum. Osobnost učitele, kompetence učitele. Pedagogická diagnostika a hodnocení žáků. Sebereflexe a sebezdokonalování učitele.
Získané způsobilosti
Po absolvování předmětu bude student schopen popsat a systémově vysvětlit následující skutečnosti: pojetí obecné didaktiky jako vědy, ukotvení různých koncepcí vzdělávání (kognitivně psychologické, technologické) v čském aktuálním kurikulu, přiměřenost výuky vzhledem ke specifikům žáků, význam kategorie výukových cílů (taxonomie, vlastnosti), strukturu učiva, pojetí učebních úloh (taxonomie, formulace, posouzení souboru učebních úloh, otázka jako učební úloha), metody a formy výuky zaměřené na podporu aktivity žáků ve výuce, význam a specifika pedagogické komunikace, motivace a kázeň ve výuce, aktuálně platné kurikulární dokumenty, osobnost učitele a kompetence učitele, význam zpětné vazby pro učení, pedagogická diagnostika a hodnocení žáků, sebereflexe a sebezdokonalování učitele.
Literatura
OBST, O. Didaktika sekundárního vzdělávání. Olomouc, 2006. ISBN 80-244-1360-4.SKALKOVÁ, J. Obecná didaktika. Praha : Grada, 2007. ISBN 978-80-2471-821-7.BERTRAND, Y. Soudobé teorie vzdělávání. Praha, 1998. ISBN 80-7178-216-5.KALHOUS, Z., OBST, O. Školní didaktika. Praha, 2003. ISBN 80-7178-253-X .Vališová,A., Kasíková, H. Pedagogika pro učitele. Praha: Grada Publishing, 2007. ISBN 978-80-247-1734-0.
Požadavky
Aktivita studentů při výuce.
Garant
doc. PhDr. Michaela Prášilová, Ph.D.