Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Předmět Pozorování a analýza výuky (KPG / KPAAV)

Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu KPG / KPAAV - Pozorování a analýza výuky, Pedagogická fakulta, Univerzita Palackého v Olomouci (UP).

Top 10 materiálů tohoto předmětu

Materiály tohoto předmětu

Materiál Typ Datum Počet stažení

Další informace

Obsah

Strukturované a nestrukturované pozorování, záznam vyučovací jednotky (pokusu) v podobě video či audionahrávky,- aj., práce vyučujícího s výukovými cíli, objektivita pozorování, dovednost analýzy, další profesní rozvoj ve smyslu sebereflexe.

Získané způsobilosti

Po absolvování předmětu by studenti měli být schopni: vysvětlit princip strukturovaného a nestrukturovaného pozorování, zpracovat popisný význam výukové jednotky v písemné podobě, příp. napřed zabezpečit záznam v podobě video či audionahrávky, vypracovat za účelem pozorování jednoduchý checklist (inventář), analyzovat ze záznamu výukové jednotky předpokládané výukové cíle, zadávané učební úlohy, použité metody a formy výuky aj., posoudit uvědomělou práci vyučujícího s výukovými cíli, využít dovednosti pozorovat a analyzovat výuku pro svůj další profesní rozvoj ve smyslu sebereflexe.

Literatura

KYRIACOU, CH. Klíčové dovednosti učitele. Praha, 2004. ISBN 80-7178-965-8.MAREŠ, J., KŘIVOHLAVÝ, J. Komunikace ve škole. Brno: MU, 1995. ISBN 80-210-1070-3.FONTANA, D. Psychologie ve školní praxi. Praha : Portál, 1997. ISBN 80-7178-063-4.Nezvalová, D. Reflexe v pregraduální přípravě učitelů. Olomouc: Univerzita Palackého, 2000. ISBN 80-244-0208-4.MAREŠ, J. Styly učení žáků a studentů. Praha, 1998. ISBN 80-7178-246-7.Kalhous, Z., Obst, O. Školní didaktika. Praha: Portál, 2002.

Požadavky

Vypracovat jednoduchý checklist (inventář),- analyzovat ze záznamu výukové jednotky předpokládané výukové cíle, zadávané učební úlohy, použité metody a formy výuky. Kroticky posoudit, analyzovat a vyvodit důsledky pro vlastní pedagogickou praxi.

Garant

doc. PhDr. Michaela Prášilová, Ph.D.