Předmět Pozorování a analýza výuky (KPG / KPAAV)
Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu KPG / KPAAV - Pozorování a analýza výuky, Pedagogická fakulta, Univerzita Palackého v Olomouci (UP).
Top 10 materiálů tohoto předmětu
Materiály tohoto předmětu
Materiál | Typ | Datum | Počet stažení |
---|
Další informace
Obsah
Strukturované a nestrukturované pozorování, záznam vyučovací jednotky (pokusu) v podobě video či audionahrávky,- aj., práce vyučujícího s výukovými cíli, objektivita pozorování, dovednost analýzy, další profesní rozvoj ve smyslu sebereflexe.
Získané způsobilosti
Po absolvování předmětu by studenti měli být schopni: vysvětlit princip strukturovaného a nestrukturovaného pozorování, zpracovat popisný význam výukové jednotky v písemné podobě, příp. napřed zabezpečit záznam v podobě video či audionahrávky, vypracovat za účelem pozorování jednoduchý checklist (inventář), analyzovat ze záznamu výukové jednotky předpokládané výukové cíle, zadávané učební úlohy, použité metody a formy výuky aj., posoudit uvědomělou práci vyučujícího s výukovými cíli, využít dovednosti pozorovat a analyzovat výuku pro svůj další profesní rozvoj ve smyslu sebereflexe.
Literatura
KYRIACOU, CH. Klíčové dovednosti učitele. Praha, 2004. ISBN 80-7178-965-8.MAREŠ, J., KŘIVOHLAVÝ, J. Komunikace ve škole. Brno: MU, 1995. ISBN 80-210-1070-3.FONTANA, D. Psychologie ve školní praxi. Praha : Portál, 1997. ISBN 80-7178-063-4.Nezvalová, D. Reflexe v pregraduální přípravě učitelů. Olomouc: Univerzita Palackého, 2000. ISBN 80-244-0208-4.MAREŠ, J. Styly učení žáků a studentů. Praha, 1998. ISBN 80-7178-246-7.Kalhous, Z., Obst, O. Školní didaktika. Praha: Portál, 2002.
Požadavky
Vypracovat jednoduchý checklist (inventář),- analyzovat ze záznamu výukové jednotky předpokládané výukové cíle, zadávané učební úlohy, použité metody a formy výuky. Kroticky posoudit, analyzovat a vyvodit důsledky pro vlastní pedagogickou praxi.
Garant
doc. PhDr. Michaela Prášilová, Ph.D.