Předmět Evaluace v práci školy a jejích aktérů (KPG / NKEPŠ)
Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu KPG / NKEPŠ - Evaluace v práci školy a jejích aktérů, Pedagogická fakulta, Univerzita Palackého v Olomouci (UP).
Top 10 materiálů tohoto předmětu
Materiály tohoto předmětu
Materiál | Typ | Datum | Počet stažení |
---|
Další informace
Obsah
Pedagogická evaluace, její fáze, přednosti i úskalí. Interní a externí evaluace školy a její aktéři. Přínos i úskalí autoevaluačních procesů. Konstrukce a vhodnost použití základních evaluačních metod. Evaluační proces v kontextu aktuálních trendů v českém školství.
Získané způsobilosti
Získané způsobilosti Po absolvování disciplíny budou studenti schopni: vysvětlit pojem pedagogická evaluace, fáze, přednosti i úskalí, objasnit vztah interní a externí evaluace školy a zapojení různých skupin aktérů školního života do evaluace, zhodnotit přínos i možná úskalí autoevaluačních procesů, vysvětlit princip konstrukce a vhodnost použití základních evaluačních metod, zkonstruovat a použít některé instrumenty ve školní praxi, - navrhnout konkrétní evaluační postup v určité situaci a formullovat prognózu.
Literatura
Slavík, J. Hodnocení v současné škole: Východiska a nové metody pro praxi. Praha, 1999. ISBN 80-7178-262-9.Průcha, J. Pedagogická evaluace: Hodnocení vzdělávacích programů, procesů a výsledků. Brno, 1996. ISBN 80-210-1333-8.VAŠŤATKOVÁ, J. Úvod do autoevaluace školy. Univerzita Palackého : Olomouc, 2007.
Požadavky
Zpracování předmětového portfolia: konstrukce a použití některých evaluačních instrumentů ve školní praxi, návrh konkrétního evaluačního postupu.
Vyučující
Ing. Michal Šmucr