Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Předmět Interakční komunikativní výcvik (KPG / NKIKV)

Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu KPG / NKIKV - Interakční komunikativní výcvik, Pedagogická fakulta, Univerzita Palackého v Olomouci (UP).

Top 10 materiálů tohoto předmětu

Materiály tohoto předmětu

Materiál Typ Datum Počet stažení

Další informace

Obsah

Studenti by měli umět pracovat se základními pojmy: řeč, jazyk, komunikace (verbální, neverbální/ nonverbální, formální, neformální), interakce, sociální komunikace, sociální percepce, komunikační proces, pedagogická komunikace, hlasový profesionalismus, interakční styl učitele, sebereflexe, monolog, dialog, asertivita, patologické způsoby komunikace, konflikt. Dále by měli být schopni vysvětlit pojem komunikace a odůvodnit její význam v dnešní společnosti, vyjmenovat a specifikovat jednotlivé typy komunikace a analyzovat pravidla, která přispívají k účinné sociální komunikaci. Současně by měli disponovat dovedností aplikovat veškeré získané znalosti při hodnocení vlastního projevu a vytyčování cílů svého osobního rozvoje v této oblasti. Praktická část výuky by jim měla prostřednictvím simulovaných situací pomoci získat zpětnou vazbu o vlastním vystupování a umožnit jim zlepšit svůj slovní projev, nonverbalitu i styl jednání s lidmi.

Získané způsobilosti

Praktický výcvik by měl u studujících rozvíjet konkrétní psychosociální schopnosti a dovednosti důležité pro práci s lidmi. Studenti by měli být schopni prakticky aplikovat vědomosti ze sociální komunikace, sociální pedagogiky, vývojové, pedagogické a sociální psychologie při řešení modelových situací. Plnění praktických úkolů by mělo rozvíjet studentovy dovednosti v oblasti komunikace, empatie, kooperace a asertivity. Předmět bude rozvíjet prosociální chování, a to zejména v oblasti osobní sebejistoty, sebereflexe a emoční stability.

Literatura

BEDNAŘÍKOVÁ, I. Sociální komunikace. Olomouc: UP, 2006. ISBN 80-244-1357-4.GAVORA, P. Učitel a žáci v komunikaci. Brno: Paido, 2005. ISBN 80-7315-104-9.VALIŠOVÁ, A. Asertivita v prostředí rodiny a školy. Praha, 2002. ISBN 80-86642-03-8.MUSILOVÁ, M. Interakce učitele a žáka: cvičebnice. Olomouc: UP, 2002. HARRIS, T., A. Já jsem O.K. Praha, 1997. ISBN 80-7205-508-9.KŘIVOHLAVÝ, J. Konflikty mezi lidmi. Praha, 2008. ISBN 978-80-7367-407-6.VALENTA, J. Manuál k tréninku řeči lidského těla : (didaktika neverbální komunikace). Kladno: AISIS, 2004. ISBN 80-239-2575-X.Vybíral, Z. Psychologie lidské komunikace. Praha: Portál, 2000. ISBN 8071782912.NAKONEČNÝ, M. Sociální psychologie. Praha : Academia, 1999. ISBN 80-200-0690-7.KŘIVOHLAVÝ, J. Tajemství úspěšného jednání. Praha, 1995. ISBN 80-85623-84-6.Valenta, J. Učíme (se) komunikovat: metodika komunikace v rámci osobnostní a sociální výchovy. Kladno: AISIS, 2005. ISBN 80-239-4514-9.De VITO, J. A. Základy mezilidské komunikace. Praha, 2001.

Požadavky

Aktivní účast na seminářích. Samostatné vystoupení (studenti odevzdávají písemnou přípravu ? etuda, dramatizace, sokratovský dialog, vedení panelové diskuse) v průběhu výuky. Samostatné studium literatury.

Garant

PaedDr. Alena Jůvová, Ph.D.

Vyučující

PaedDr. Alena Jůvová, Ph.D.