Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Předmět Školní didaktika (KPG / NSŠKD)

Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu KPG / NSŠKD - Školní didaktika, Pedagogická fakulta, Univerzita Palackého v Olomouci (UP).

Top 10 materiálů tohoto předmětu

Materiály tohoto předmětu

Materiál Typ Datum Počet stažení

Další informace

Obsah

Cíl a obsah vzdělávání, kurikulum, výuka jako řízený proces.. Profesní kompetence učitele , klíčové kompetence žáka, formy a metody výuky, materiální didaktické prostředky, učebnic,. pedagogická komunikace ve výuce, diagnostika a intervence, didaktické zásady a principy, školská reforma, alternativní didaktické systémy.

Získané způsobilosti

Student získá vědomosti o výuce jako řízeném procesu, bude umět charkterizovat základní činitele výuky - žák, učitel, učivo. Zvládne orientaci ve výběru organizačních forem výuky a didaktických metodách výuky. Osvojí si zásady vyuřívání materiálních didaktických prostředků. Pochopí metodiku tvorby učebni a způsob hodnocení efektivity učebnic. Osvojí si základy pedagogické komunikace. Pochopí techniku diagnostické činnosti a integrální diagnostiky ve výuce a výchovných činnostech. Získá vhled do filozofie a principů alternativních školských systémů, bude umět zhodnotit jejich přínos pro český školský systém.Students will acquire knowledge about teaching as a controlled process, will be able charkterizovat fundamental factor of education - student, teacher, curriculum. It can handle for choosing organizational forms of teaching and didactic teaching methods. They will acquire the principles vyuřívání didactic material resources. Understand the methodology of development of teaching and method of evaluating the effectiveness of textbooks. They will you understand the basics of educational communication and technology activities. Gain insight into the philosophy and principles of alternative educational systems, will be able to assess their contribution to the Czech school system.

Literatura

Kolář, Z., Vališová, A. Analýza vyučování. Praha: Grada Publishing, 2009. ISBN 978-80-247-2857-5.KALHOUS, Z., OBST, O. Didaktika sekundární školy. Olomouc: UP, 2003. ISBN 80-244-0599-7.KALHOUS, Z. a OBST, O. Školní didaktika. Olomouc: VUP, 1998. SKALKOVÁ, J. Obecná didaktika. Praha: ISV nakladatelství, 1999. KYRIACOU, CH. Klíčové dovednosti učitele. Praha: Portál, 1996. ISBN 80-7178-022-7.Petty, G., & Foltýn, J. Moderní vyučování. Praha: Portál, 2013. ISBN 978-80-262-0367-4.PASCH, M. aj. Od vzdělávacího programu k vyučovací hodině. Praha, 1998. ISBN 80-7178-127-4.VALIŠOVÁ, A., KASÍKOVÁ, H. Pedagogika pro učitele. Praha: Grada, 2007. Podlahová, L. První kroky učitele. Praha: Triton, 2004. ISBN 8072544748.MAREŠ, J. Styly učení žáků a studentů. Praha, 1998. ISBN 80-7178-246-7.Kalhous, Z., Obst, O. Školní didaktika. Praha: Portál, 2002. ISBN 80-7178-253-X.PRÁŠILOVÁ, M. Tvorba vzdělávacího programu. Praha: TRITON, 2006. ISBN 80-7254-712-7.PRŮCHA, J. Učitel. Současné poznatky o profesi. Praha : Portál, 154 s., 2002. ISBN 80-7178-621-7.

Požadavky

Student zvládne předepsaný obsah výuky v dostatečném rozsahu, v rámci stanovených úkolů vypracuje portfolio úkolů spočívající v základních pedagogických profesních úkonech (příprava na hodinu, hospitační činnost, vypracování projektu a tematického plánu, stanovení výukových cílu pro vyučovací hodinu, zvládne předepsanou literaturu a absolvuje vědomostní test + ústní zkoušení. Důraz je kladen na aktivní účast a práci v seminářích.

Garant

doc. PhDr. Michaela Prášilová, Ph.D.

Vyučující

doc. PhDr. Iveta Bednaříková, Ph.D.Mgr. Jitka Nábělková, Ph.D.