Předmět Prevence sociálně patolog. jevů v MŠ (KPG / PSPMK)
Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu KPG / PSPMK - Prevence sociálně patolog. jevů v MŠ, Pedagogická fakulta, Univerzita Palackého v Olomouci (UP).
Top 10 materiálů tohoto předmětu
Materiály tohoto předmětu
Materiál | Typ | Datum | Počet stažení |
---|
Další informace
Obsah
Předmět podává přehled sociálně patologických jevů a možností jejich prevence.1. Základní pojmy problematiky. Prevence a její druhy. Funkce Ministerstva školství, mládeže a tělovýchovy České republiky v oblasti prevence sociálně patologických jevů. Strategie prevence sociálně patologických jevů u dětí a mládeže v působnosti resortu školství, mládeže a tělovýchovy na období od roku 2009. Metodický pokyn k primární prevenci sociálně patologických jevů u dětí, žáků a studentů ve školách a školských zařízeních. Minimální preventivní program, metodik prevence, výchovný poradce na základní škole. Funkce pedagogicko-psychologické poradny, další možnosti poradenství.2. Prevence závislostí.3. Prevence kriminality.4. Prevence domácího násilí.5. Prevence syndromu CAN a špatného zacházení s dětmi v rodinách.6. Prevence dopravní nehodovosti7. Prevence sebevražednosti.8. Prevence sektářství a kultové závislosti.9. Prevence nezaměstnanosti a bezdomovectví.10. Prevence diskriminace a rasismu.11. Prevence šikany, mobbingu a bossingu. Prevence kyberšikany, internetové bezpečí.12. Přednáška metodika prevence na základní škole.
Získané způsobilosti
Student bude po absolvování schopen použít nabyté teoretické poznatky a základní praktické dovednosti při své profese.
Literatura
KOLÁŘ, M. Bolest šikanování. Praha, 2001. ISBN 80-7178-513-X.JEDLIČKA, R., KLÍMA, P. KOŤA, J., NĚMEC, J., PILAŘ, J. Děti a mládež v obtížných životních situacích. Praha, 2004. ISBN 80-7312-038-0.BŮŽEK, A., MICHALÍK, J. Informatorim (nejen) o právech dítěte se zřetelem k otázkám výchovy a vzdělávání. Olomouc, 2002. ISBN 80-244-0054-5.nullRAYNEROVÁ, C. Nenič své chytré tělo. Praha, 1995. ŠPECIÁNOVÁ, Š. Ochrana týraného a zneužívaného dítěte. Praha, 2003. ISBN 80-86131-44.GJURIČOVÁ, Š. a kol. Podoby násilí v rodině. Praha : Vyšehrad, 2000. ISBN 80-7021-416-3.Praktický průvodce třídním vzdělávacím programem mateřské školy. Praha, 2006. Rámcový vzdělávací program pro předškolní vzdělávání. Praha: VUP, 2004. WEISS, P. a kol. Sexuální zneužívání dětí. Praha, 2005. Kraus,B., Hroncová, J. Sociální patologie. Hradec Králové: Gaudeámus, 2007. ISBN 978-80-7041-896-3.www.msmt.czVANÍČKOVÁ, E. Tělesné tresty dětí. Definice-Popis-Následky. Praha, 2004. DUNOVSKÝ, J., DYTRYCH, Z., MATĚJČEK, Z. a kol. Týrané, zneužívané a zanedbávané dítě. Praha: Grada Publishing, 1995.
Požadavky
75% docházka na výuku. Aktivní účast na seminářích - hodnocení aktivity studenta je součástí závěrečného hodnocení.
Garant
doc. PhDr. Jitka Skopalová, Ph.D.
Vyučující
doc. PhDr. Tomáš Čech, Ph.D.PhDr. Vladimíra Kocourková, Ph.D.PhDr. Vladimíra Kocourková, Ph.D.