Předmět Obecná didaktika (KPG / WOBDI)
Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu KPG / WOBDI - Obecná didaktika, Pedagogická fakulta, Univerzita Palackého v Olomouci (UP).
Top 10 materiálů tohoto předmětu
Materiály tohoto předmětu
Materiál | Typ | Datum | Počet stažení |
---|
Další informace
Obsah
Základní koncepce vzdělávání (kognitivně psychologické, technologické /ID/). Žák. Výukové cíle (taxonomie, vlastnosti). Učivo. Učební úlohy (taxonomie, formulace, posouzení souboru učebních úloh, otázka jako učební úloha). Metody a formy výuky podporující aktivitu žáků ve výuce. Pedagogická komunikace. Motivace a kázeň ve výuce. Platné kurikulární dokumenty, organizace školního roku. Dvoustupňové kurikulum. Osobnosti učitele, kompetence učitele. Pedagogická diagnostika a hodnocení žáků. Sebereflexe a sebezdokonalování učitele.
Získané způsobilosti
Studenti budou schopni charakterizovat didaktiku a vymezit její místo ve struktuře vědního pole, dokáží operovat základní odbornou didaktickou terminologií a vysvětlit vztahy mezi didaktickými jevy. Budou umět charakterizovat osobnost dospívajícího žáka a studenta v současné škole, analyzovat proces pedagogického rozhodování a řízení výuky, objasnit problematiku kurikula a práce s pedagogickými dokumenty. Budou disponovat elementárními komunikativními dovednostmi pro pedagogickou činnost a diagnostiku. Současně dokáží formulovat didakticky promyšlené výukové cíle, konstruovat a dešifrovat různé typy učebních úloh, analyzovat jednotlivé typy výukových metod, forem a didaktických prostředků.
Literatura
Obst, O. Didaktika sekundárního vzdělávání. Olomouc, 2006. ISBN 80-244-1360-4.Vališová,A., Kasíková, H. Pedagogika pro učitele. Praha: Grada Publishing, 2007. ISBN 978-80-247-1734-0.Fontana, D. Psychologie ve školní praxi. Praha, Portál, 1997. RVP.
Požadavky
Student zvládne předpsaný obsah výuky v dostatečném rozsahu, v rámci stanovených úkolů vypracuje portfolio úkolů spočívající v základních pedagogických profesních úkonech (příprava na hodinu, hospitační činnost, vypracování projektu a tematického plánu, stanovení výukových cílu pro vyučovací hodinu, zvládne předepsanou literaturu a absolvuje vědomostní test + ústní zkoušení. Důraz je kladen na aktivní účast a práci.
Garant
doc. PhDr. Iveta Bednaříková, Ph.D.PhDr. Martina Fasnerová, Ph.D.
Vyučující
PhDr. Barbora Bednaříkovádoc. PhDr. Iveta Bednaříková, Ph.D.PhDr. Martina Fasnerová, Ph.D.Mgr. Jakub HaluzaPhDr. Barbora Bednaříkovádoc. PhDr. Iveta Bednaříková, Ph.D.PhDr. Martina Fasnerová, Ph.D.Mgr. Jakub Haluza