Předmět Teorie a praxe školského managementu (KPG / WTPŠM)
Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu KPG / WTPŠM - Teorie a praxe školského managementu, Pedagogická fakulta, Univerzita Palackého v Olomouci (UP).
Top 10 materiálů tohoto předmětu
Materiály tohoto předmětu
Materiál | Typ | Datum | Počet stažení |
---|
Další informace
Obsah
Role a funkce ředitele školy při řízení pedagogického procesu: funkce školy ve znalostní společnosti, profesní role a vlastnosti řídícího pracovníka.Řízení školy a pedagogického procesu v podmínkách EU: vzdělávací politika a školské systémy, evropská dimenze a hlavní tendence vzdělávacích systémů v zemích EU.Strategické plánování: strategie rozvoje školy plánování, druhy plánů, strategická analýza a vize školy, stanovení cílů, manažerský informační systém.Rámcové a školní vzdělávací programy: vzdělávací standardy, tvorba školního vzdělávacího programu a koncepce kurikula, podmínky úspěšné realizace školního vzdělávacího programu, řízení změny, podmíky a fáze změny, řízení kvality, indikátory kvality školy, vnější a vnitřní evaluace školy, řízení týmů a kooperace ve škole.Koncepce pedagogické práce školy: pedagogický proces, jeho pojetí, struktura a řízení, vzdělávací a výchovný systém školy, třídní management školy.Klima školy: klima školy a image školy, public relations.Evaluace a sebeevaluace školy.
Získané způsobilosti
Student vysvětluje z hlediska systémové teorie následující témata:Role a funkce ředitele školy při řízení pedagogického procesu: funkce školy ve znalostní společnosti, profesní role a vlastnosti řídícího pracovníka.Řízení školy a pedagogického procesu v podmínkách EU: vzdělávací politika a školské systémy, evropská dimenze a hlavní tendence vzdělávacích systémů v zemích EU.Strategické plánování: strategie rozvoje školy plánování, druhy plánů, strategická analýza a vize školy, stanovení cílů, manažerský informační systém.Rámcové a školní vzdělávací programy: vzdělávací standardy, tvorba školního vzdělávacího programu a koncepce kurikula, podmínky úspěšné realizace školního vzdělávacího programu, řízení změny, podmíky a fáze změny, řízení kvality, indikátory kvality školy, vnější a vnitřní evaluace školy, řízení týmů a kooperace ve škole.Koncepce pedagogické práce školy: pedagogický proces, jeho pojetí, struktura a řízení, vzdělávací a výchovný systém školy, třídní management školy.Klima školy: klima školy a image školy, public relations.Evaluace a sebeevaluace školy.
Literatura
OBST, Oto. Manažerské minimum pro pedagogické pracovníky. Olomouc: PdF UP., 2012. PRÁŠILOVÁ, M. Řízení základní školy v letech 1990?2007. Olomouc: UP, 2008. PRÁŠILOVÁ, Michaela. Vybrané kapitoly ze školského managementu 1. Oomouc: PdF UP., 2012. TICHÁ, Zuzana. Vybrané kapitoly ze školského managementu 3. Oomouc: PdF UP., 2012.
Požadavky
Pro udělení zápočtu je třeba zpracovat seminární práci.
Garant
doc. PhDr. Michaela Prášilová, Ph.D.
Vyučující
Ing. Alena Opletalová, Ph.D.