Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Předmět Andragogy (KPG / XAND)

Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu KPG / XAND - Andragogy, Pedagogická fakulta, Univerzita Palackého v Olomouci (UP).

Top 10 materiálů tohoto předmětu

Materiály tohoto předmětu

Materiál Typ Datum Počet stažení

Další informace

Obsah

Andragogika v soustavě humanitních věd. Historický vývoj andragogiky. Odborná andragogická terminologie. Specifika a zvláštnosti vzdělávání dospělých. Základní formy a metody vzdělávání dospělých. Vzdělavatelé dospělých. Lektorské dovednosti. Vzdělávací a edukativní dimenze andragogiky. Problematika péče o dospělé. Oblasti funkcionálního působení na dospělé. Distanční vzdělávání. Vzdělávání seniorů. Celoživotní vzdělávání a učení.

Získané způsobilosti

Studenti by měli být schopni vysvětlit opodstatněnost andragogiky v soustavě humanitních věd a popsat její historický vývoj. Měli by umět operovat odbornou andragogickou teminologií, umět vysvětlit hlavní odlišnosti vzdělávání dospělých od vzdělávání dětí a mládeže, vyjmenovat a charakterizovat základní formy a metody vzdělávání dospělých, včetně specifikace lektorských doveností. Měli by také umět objastnit podstatu distančního vzdělávání, vzdělávání seniorů a současný trend celoživotního učení.

Literatura

JARVIS, P. Adult Education and Lifelong Learning. Theory and Practice. London: RoutledgeFalmer., 2004. ISBN 0-415-31493-3.JARVIS, P. Globalisation, Lifelong Learning and the Learning. Society Sociological perspectives. London: Routledge , 2007. ISBN 0415355435 .SUTHERLAND, P., CROWTHER, J. Lifelong Learning. Concepts and Contexts. London: Routledge , 2008. ISBN 0-415-44305-9.KNOWLES, M. S. Andragogy in Action. Applying Principles of Adult Learning. San Francisco: Jossey Bass, 1984. FEJES, A., NICOLL, K. Foucault and Lifelong Learning. Governing the subject. London: Routledge , 2008. ISBN 0-415-42403-8.VELLA, J. Learning to Listen, Learning to Teach. The Power of Dialogue in Educationg Adults. San Francisco: Jossey Bass, 2002. LONGWORTH, N., DAVIES, W. K. Lifelong Learning. New vision, new implications, new roles for people, organizations, nations and communities in the 21st century. London: Kogan Page, 1996.

Požadavky

Plnění individuálních teoretických i praktických úkolů, samostatná tvůrčí činnost.

Garant

doc. PhDr. Iveta Bednaříková, Ph.D.