Předmět Organizační formy výuky (KPG / XOFV)
Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu KPG / XOFV - Organizační formy výuky, Pedagogická fakulta, Univerzita Palackého v Olomouci (UP).
Top 10 materiálů tohoto předmětu
Materiály tohoto předmětu
Materiál | Typ | Datum | Počet stažení |
---|
Další informace
Obsah
Vývoj a klasifikace organizačních forem, hromadné a individuální vyučování, systém vzájemného propojování, systémy individualizovaného vyučování, systémy kolektivního vyučování, systém výběrového a diferencovaného vyučování, skupinové vyučování, systém teamového vyučování, programované vyučování, vyučovací formy v alternativním školství, organizační práce učitele v třídně hodinovém systému, distanční vzdělávání jako OF. Základní rysy historických a současných organizačních forem, adekvátnost a správnost jejich volby, souvislost s volbou vyučovacích metod, funkčnost jednotlivých forem pro efektivitu vyučovacího procesu, výhody i nevýhody vyučovacích forem.
Získané způsobilosti
Způsobilost volby organizačních forem, znalost základních rysů vyučovacích forem, adekvátnost a správnost jejich volby v souvislosti s volbou vyučovacích metod, analýza funkčnosti jednotlivých forem pro efektivitu vyčovacího procesu, znalost výhod i nevýhod vyučovacích forem.
Literatura
Horák, F. Didaktika základní a střední školy. Praha, 1991. ISBN 17-216-90.SOLFRONK, J. Organizační formy vyučování. Praha, 1991. NEZVALOVÁ, D. Pedagogika pro učitele. Část druhá - Vzdělávací systémy ve vyspělých zemích. Olomouc: VUP, 1998. ISBN 80-7067-796-1.KALHOUS, Z., OBST, O. a kol. Školní didaktika. Praha: Portál, 2002. ISBN 80-7178-253-X.Kalhous, Z., Obst, O. Základy školní didaktiky. Olomouc, 1995. ISBN 80-7067-546-2.PODLAHOVÁ, L. Ze studenta učitelem. Olomouc: VUP, 2002.
Požadavky
Znalost organizačních forem jejich použití, historický vývoj a analogie se současnou školskou praxí.
Garant
doc. PhDr. Michaela Prášilová, Ph.D.