Předmět Psychologické aspekty edukace (KPS / XPSAE)
Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu KPS / XPSAE - Psychologické aspekty edukace, Pedagogická fakulta, Univerzita Palackého v Olomouci (UP).
Top 10 materiálů tohoto předmětu
Materiály tohoto předmětu
Materiál | Typ | Datum | Počet stažení |
---|
Další informace
Obsah
- Aktuální problémy psychologického výzkumu edukační reality u nás a v zahraničí.- Teorie učení a jejich komaparace.- Interindividuální rozdíly procesu učení. Inteligence, emoční inteligence. Kreativita.- Hlavní přístupy ke kognitivnímu vývoji.- Teoretické ukotvení stylů žákova učení. Vztah stylu žákova učení a efektivity edukačního procesu.- Motivační a emocionální faktory edukace.- Psychosociální aspekty edukační reality.- Psychosociální dopady nežádoucího chování na proces edukace.- Psychologické aspekty přístupu k žákům se specifickými vzdělávacími potřebami u nás a v zahraničí.
Získané způsobilosti
Absolvent získá kompetence - vysvětlit a vzájemně porovnat jednotlivé teorie učení a zhodnotit jejich přínos - analyzovat a vysvětlit spektrum individuálních rozdílů a věkových zvláštností procesu učení v příčinných souvislostech, - vyvozovat závěry jako východiska pro utváření koncepcí optimalizace podmínek učení, - analyzovat, porovnat a zhodnotit principy a metody edukačního přístupu k žákům se specifickými vzdělávacími potřebami u nás a v zahraničí - postihnout aktuální trendy výzkumu psychologických aspektů edukační reality ve světě a zmapovat hlavní výzkumné problémy,- implementovat získané poznatky v konstrukci výzkumného projektu disertační práce a interpretaci získaných dat.
Literatura
WOOLFOLK, A. E. Educational psychology. Boston , 2007. ISBN 0-205-45946-3.CROWL, T., K., KAMINSKI,S., PODELL,D.M. Educational psychology : Windows on teaching. Madison, 1997. STERNBERG, R. J. Kognitivní psychologie. Praha, 2002. ČÁP, J., MAREŠ, J. Psychologie pro učitele. Praha : Portál, 2007. ISBN 978-80-7367-273-7.MAREŠ, J. Styly učení žáků a studentů. Praha, 1998.
Požadavky
Studium literatury, aktivní účast na seminářích, vypracování úkolů dle požadavků vyučujícího.
Garant
doc. PhDr. Irena Plevová, Ph.D.