Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Předmět Výchova ke vztahu k reg. dědictví (KPV / JRD)

Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu KPV / JRD - Výchova ke vztahu k reg. dědictví, Pedagogická fakulta, Univerzita Palackého v Olomouci (UP).

Top 10 materiálů tohoto předmětu

Materiály tohoto předmětu

Materiál Typ Datum Počet stažení

Další informace

Obsah

Obsah:Cílem předmětu je naučit studenty reflektovat aktuální problémy společnosti ve vztahu k výchově ke vztahu ke kulturně historickému a přírodnímu dědictví regionu. Dále seznámit budoucí muzejní pedagogy s cíli Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání a v kontextu muzejní edukace realizované na půdě regionálních, resp. vlastivědných muzeí. Výchova ke vztahu k regionálnímu dědictví a pomáhá k vytváření hodnotového systému v životě žáků a plní významnou roli v oblasti formativní. Cílem je studenty blíže seznámit s charakteristikou a významem výchovy ke vztahu k regionálnímu dědictví, aktivně je zapojit do spolupráce s konkrétními paměťovými institucemi, zvláště s regionálními muzei (využijí při zpracování portfolia a projektů, event. programu pro muzeum). Významným tématem disciplíny je spolupráce muzea a školy a její předpoklady. Práce v seminářích bude založena na aktivitě a spolupráci studentů.Základní témata:výchova ke vztahu ke kulturně historickému a přírodnímu dědictví regionuRVP ZV a jeho souvislost s činností regionálních muzeímuzeum a školahodnoty v naší společnostivýznam paměťových institucí

Získané způsobilosti

Po absolvování předmětu by studenti měli být schopni využívat potenciál vlastivědných muzeí pro tvorbu vlastních edukačních programů.

Literatura

BRABCOVÁ, A. (ed). (2002). Objektové učení. In: Brána muzea otevřená. Průvodce na cestě muzea k lidem a lidi do muzea. Náchod: JUKO. VANĚK, M. a kol. (2003). Orální historie. Metodické a ?technické? postupy. Olomouc: FF UP. PARKAN, F a kol. Výchova ke vztahu ke kulturně historickému dědictví. Metodická příručka. Praha: PdF UK.

Požadavky

Účast na výuce.Každý student vytvoří portfolio vzhledem k regionu, kde žije. Zpracuje návrh projektu na dané téma.

Garant

Mgr. Petra Šobáňová, Ph.D.Mgr. Alena Vavrdová, Ph.D.