Předmět Komunikativní dovednosti (KPV / KODOK)
Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu KPV / KODOK - Komunikativní dovednosti, Pedagogická fakulta, Univerzita Palackého v Olomouci (UP).
Top 10 materiálů tohoto předmětu
Materiály tohoto předmětu
Materiál | Typ | Datum | Počet stažení |
---|
Další informace
Obsah
Obsahem disciplíny jsou základní témata pedagogické komunikace se specifikou na budoucí učitele primární školy. Nedílnou součástí jsou také mikrovýstupy v konkrétní pedagogické praxi.
Získané způsobilosti
Absolvent studijní disciplíny zkvalitní svoji orientaci v dané oblasti a nabyde kompetence odpovídající cíli a náplni předmětu.
Literatura
KARNSOVÁ, M. Jak budovat dobrý vztah mezi učitelem a žákem. Praha: Portál, 1995. ISBN 80-7178-032-4.NELEŠOVSKÁ, A. Jak se děti učí hrou. Praha: Grada, 2004. ISBN 80-247-0815-9.KYRIACOU, CH. Klíčové dovednosti učitele. Praha: Portál, 1996. ISBN 80-7178-022-7.MAREŠ, J., KŘIVOHLAVÝ, J. Komunikace ve škole. Brno, 1995. ISBN 80-210-1070-3.Nelešovská, A. Komunikativní dovednosti a objektivizace jejich pozorování a hodnocení. Olomouc: Nakladatelství Olomouc, 2003. ISBN 80-7182-166-7.SVATOŠ, T. Pedagogická cvičení ze sociální a pedagogické komunikace. Hradec Králové, 1995. ISBN 80-7041-301-8.NELEŠOVSKÁ, A. Pedagogická komunikace. Olomouc: UP, 2002. ISBN 80-244-0510-5.NELEŠOVSKÁ, A. Pedagogická komunikace v teorii a praxi. Praha: Grada, 2005. ISBN 80-247-0738-1.BEDNAŘÍKOVÁ, I. Sociální komunikace. Olomouc: UP, 2006. CANCELOSI, J.S. Strategie řízení třídy. Praha: Portál, 1994. ISBN 80-7178-014-6.GAVORA, P. Učiteĺ a žiaci v komunikácii. Bratislava: Vydavatelství UK, 2003. ISBN 80-223-1716-0.Silberman, M. 101 metod pro aktivní výcvik a vyučování. Praha: Portál, 1997. ISBN 80-7178-124-X.
Požadavky
100% aktivní účast ve výuce, absolvování mikrovýstupů na pedagogické praxi, prezentace zadaného tématu.
Garant
Mgr. Dominika Provázková Stolinská, Ph.D.
Vyučující
Mgr. Dominika Provázková Stolinská, Ph.D.